Podnikání Mibconu je spojeno se společností SAP, nabízíte výhradně řešení této společnosti? Jak tato spolupráce vznikla? Co dnes tvoří jádro vašeho podnikání?

Mibcon je na trhu už od roku 1998, kdy také vznikla spolupráce se společností SAP. Slavíme tedy tento rok dvacet let od založení firmy. Jak SAP postupně budovalo partnerskou síť, navázali jsme s ním spolupráci a už několik let jsme s ním na nejvyšší úrovni partnerství. Kdybychom se dále bavili o partnerství se společností SAP, dnes už je všechno mnohem složitější, existují různé typy, za Mibcon se bavím hlavně o licenčním byznysu.

Dnes však už nenabízíme pouze produkty od společnosti SAP, protože potřeby zákazníků se posunuly. Proto máme v nabídce i nové vlastní produkty postavené na open source. Kromě toho se teď už také můžeme bavit o tom, co je vlastně SAP, protože v poslední době akvíroval řadu společností a softwarů. Některé z nich se ještě do SAP neintegrovaly a jsou zcela separátní a na různých technologiích.

Co se týče open source, v jaké jeho oblasti se pohybujete?

Jde hlavně o systémy na zakázku, nejvíce webové služby a řešení a doplňkové služby pro e-commerce k produktům od SAP. Například máme vlastní řešení pro work flow faktur a dokumentů, projektový management apod. Zákazníci to takto chtějí hlavně v případech, kdy je licenční politika SAP velmi složitá, zejména jde o problémy s nepřímým přístupem ("nepojmenovaná klávesnice", pozn. red.). Tím podle mého názoru trpí prakticky všichni softwaroví giganti. Jde totiž o problém s definicí, co je a co není nepřímý přístup do systému. Z tohoto důvodu vzniká spousta dílčích programů a aplikací, kde fungují různí uživatelé a zákazník není ochoten využívat pro tyto účely licence od SAP. Proto přicházíme s alternativním řešením.

Na které sektory průmyslu se specializujete?

Hlavními našimi zákazníky v oblasti ERP, tedy v oblasti SAP ERP a S/4HANA, jsou maloobchodní a velkoobchodní společnosti. Když budeme hovořit o business intelligence (BI), analytice, reportingu, datových skladech, big datech, e-commerce, zde děláme řešení od limonád a jiných lahví až po energetické společnosti, tj. utilities.

O jaké inovace je v těchto vertikálách zájem, jaká se objevují specifika?

Vnímám to tak, že největší inovace jsou v oblasti e-commerce. Sám jsem překvapen, že i společnosti, které už mají dlouhodobě rozjeté e-shopy, je v současné době přeimplementovávají. Například se vracejí ke standardizovaným řešením, protože jim za dlouhou dobu jejich provozu narostly do obrovských rozměrů a je těžké je dále udržovat. Proto se v současné době provádějí i reimplementace velkých řešení. S tím také souvisí změna některých obchodních modelů. Zákazníci využívají paralelně jak kamenné prodejny, tak e-shopy, tzv. multichannel.

V souvislosti se SAP se v posledních letech velmi často hovoří o in-memory databázové platformě SAP HANA. Na svých stránkách píšete, že SAP HANA je ukázkou toho, kdy technologie předběhla potřeby uživatelů. Co tím konkrétně myslíte?

Myslím tím, že základní vnímanou devizou SAP HANA je rychlost, proto se také všechno na začátku zaměřilo na zrychlení některých služeb a procesů, které v systému probíhaly. Nevyužívají však plně její potenciál, například umělou inteligenci (AI), matematické modely, mapové podklady, které obsahuje. Problém je v tom, že přestože to daná technologie umí, je obtížné pochopit nebo vymyslet, jak to v praxi může pomoci. Znamená to, že když se provádějí migrace do SAP HANA, je hlavním důvodem rychlost, procesy se přitom příliš nemění. Že by se proces zautomatizoval, byl autonomní, k tomu zatím moc nedochází, technologie je na to ale už připravena.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se