Již dávno jsou tatam devadesátá léta minulého století, kdy byl po čemkoli souvisejícím s počítači neuvěřitelný hlad a zákazníci nadmíru tolerantní k NEznalostem a NEzkušenostem dodavatelů. Navíc i samotné technologie - od počítačů přes software až po podnikové informační systémy - jsou dnes podstatně složitější a hlavně komplexnější.

Na druhou stranu ale platí, že nedošlo k takovému pročištění trhu, jaké by si oblast informačních technologií zasloužila. Na straně dodavatelů tak působí jak opravdu kvalitní firmy s mnohaletou historií i progresivní začátečníci orientující se na nejnovější paradigmata, tak společnosti, kterým by bylo lépe se vyhnout. Důsledkem tohoto stavu je, že zákazníci často tápou a nevědí, na koho se obrátit. Jednoduchá rada sice neexistuje, nicméně existuje několik prokazatelných důvodů, proč se v případě IT obracet spíše na zkušené hráče v oboru.

Přesná zadání? Jen zdánlivě

Úspěch jakéhokoli projektu je podmíněný přesnou specifikací a důsledným vymezením uživatelských očekávání. Kamenem úrazu ale je, že jen málokterý zákazník vlastně víc, co chce. A situace nemusí být lepší ani v případě, kdy zákazník dodá z jeho pohledu naprosto přesné specifikace. Proč? Na zadání se totiž ve firemním prostředí podílí řada osob a rolí, jejichž zájmy bývají slučitelné pouze částečně a jen málokdy mají potřebné zkušenosti. Zdánlivě přesné zadání pak může být doslova snůškou protichůdných požadavků a nesmyslů.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se