Firmy se při budování pověsti dobrého zaměstnavatele obvykle soustřeďují na uchazeče a náborovou kampaň. Zapomínají ale na další cílové skupiny, jako jsou zaměstnanci, klienti či dodavatelé. Ti mohou mít na obraz zaměstnavatele daleko větší vliv.

"Můžete mít sebehezčí inzerát, ale pokud o vás budou pracovníci či zákazníci mluvit špatně, zájemce o práci to nepřiláká. Navíc dnes lidé nevěří rozesmátým vepřovým hlavám na náborových plakátech a sloganům: Jsme boží, pojďte k nám pracovat. Daleko víc je zajímá autentická zkušenost s danou firmou," říká Tomáš Poucha, ředitel Institutu interní komunikace, profesní a poradenské společnosti, mezi jejíž klienty patří například ČSOB, Coca-Cola či Microsoft.

Podle průzkumu tohoto institutu a výzkumné agentury Ipsos je obecně řadový pracovník dvakrát důvěryhodnější než generální ředitel.

Názory lidí z dané firmy zajímaly uchazeče o práci vždy, ale s rozvojem sociálních sítí a zvyšujícím se propojením lidí je cesta k těmto informacím výrazně snazší.

"Vznikají i speciální portály, kde pracovníci hodnotí své zaměstnavatele. To je jen logický důsledek toho, že lidé chtějí vědět, jak to ve firmě skutečně vypadá pod skořápkou, kterou podnik veřejně prezentuje," uvádí Poucha.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte:
  • Co by měly firmy dělat, aby je zaměstnanci doporučili ostatním.
  • Jak mohou společnosti reagovat na negativní hodnocení.
  • Proč je někdy lepší nemít žádné firemní hodnoty.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se