Firmy se při budování pověsti dobrého zaměstnavatele obvykle soustřeďují na uchazeče a náborovou kampaň. Zapomínají ale na další cílové skupiny, jako jsou zaměstnanci, klienti či dodavatelé. Ti mohou mít na obraz zaměstnavatele daleko větší vliv.

"Můžete mít sebehezčí inzerát, ale pokud o vás budou pracovníci či zákazníci mluvit špatně, zájemce o práci to nepřiláká. Navíc dnes lidé nevěří rozesmátým vepřovým hlavám na náborových plakátech a sloganům: Jsme boží, pojďte k nám pracovat. Daleko víc je zajímá autentická zkušenost s danou firmou," říká Tomáš Poucha, ředitel Institutu interní komunikace, profesní a poradenské společnosti, mezi jejíž klienty patří například ČSOB, Coca-Cola či Microsoft.

Podle průzkumu tohoto institutu a výzkumné agentury Ipsos je obecně řadový pracovník dvakrát důvěryhodnější než generální ředitel.

Názory lidí z dané firmy zajímaly uchazeče o práci vždy, ale s rozvojem sociálních sítí a zvyšujícím se propojením lidí je cesta k těmto informacím výrazně snazší.

"Vznikají i speciální portály, kde pracovníci hodnotí své zaměstnavatele. To je jen logický důsledek toho, že lidé chtějí vědět, jak to ve firmě skutečně vypadá pod skořápkou, kterou podnik veřejně prezentuje," uvádí Poucha.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte:
  • Co by měly firmy dělat, aby je zaměstnanci doporučili ostatním.
  • Jak mohou společnosti reagovat na negativní hodnocení.
  • Proč je někdy lepší nemít žádné firemní hodnoty.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru