V Česku se rozmáhá nový trend − portály, kde mohou pracovníci hodnotit své zaměstnavatele podobně jako recenzují návštěvníci restaurace nebo třeba hotely. Uchazeči o práci si díky tomu mohou udělat představu o atmosféře a prostředí ve firmě, náročnosti práce, možnostech kariérního rozvoje nebo třeba výši příjmu. Zaměstnanci zase mají prostor, kde se mohou anonymně podělit o své pochvalné či kritické postřehy. Některé firmy už na základě těchto informací mění věci, které jim pracovníci vytýkají.

"Na našem portálu by lidé měli najít reálný, nepřibarvený obrázek o společnosti, kam nastupují. Z vlastního výzkumu víme, že 78 procent lidí hledá předem informace o tom, jaká atmosféra a přístup k lidem ve firmě panují, ale pouze 18 procent z nich má možnost se zeptat někoho v dané společnosti. Přitom právě informace od současných zaměstnanců považuje většina lidí za nejspolehlivější. Proto chceme, aby náš portál byl takovým známým v každé firmě," uvádí Adam Hazdra, šéf rozvoje služby Atmoskop, kterou provozuje společnost LMC, do jejíhož portfolia patří i weby Jobs.cz nebo Práce.cz.

Na portálu Atmoskop, jenž funguje od prosince 2017, je nyní 25 tisíc recenzí na téměř 8000 firem. Hodnocení zaměstnavatelů nabízí zhruba rok a půl i kariérní web VímVíc, který obsahuje názory na zhruba 5000 podniků. Na podzim 2015 začal fungovat také podobný projekt JobInsider a v roce 2014 portál JobAdvisor.

Fenomén hodnoticích portálů odstartoval v roce 2008 americký web Glassdoor. Měsíčně ho navštíví 59 milionů unikátních uživatelů. Najdou tam hodnocení více než 800 tisíc společností, včetně českých firem. Dosud tam zaměstnanci uveřejnili téměř 42 milionů recenzí. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte: Co se lidem na jejich firmách nejvíc líbí a co nejčastěji kritizují. Jak hodnoticí portály zajišťují, aby si lidé recenze nevymýšleli. Jak společnosti reagují na kritiku ze strany zaměstnanců.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru