Obyvatelé České republiky patří mezi vůbec největší pijáky alkoholu v celé Evropské unii. Příliš liberální pravidla reklamy na alkoholické nápoje zároveň kritizuje Evropská komise. Úřady ale slibují, že pravidla reklamy zpřísní.

Změnu se chystá navrhnout šéfka vládního odboru protidrogové politiky Jana Vedralová.

"Reklama nesmí zvyšovat atraktivitu nápojů. Nesmí vyvolávat pocit odpočinku nebo zábavy v mladém kolektivu," prohlašuje. Současná pravidla jsou podle ní stanovena příliš obecně.

Vedralová uvádí, že zpřísnění chce prosadit co nejdříve, obrátit se hodlá na ministerstvo kultury, které má reklamu na starosti.

Lékaři zpřísnění pravidel reklamy na alkohol vítají. Upozorňují, že ve většině evropských zemích jsou regulace výrazně přísnější. "V některých evropských státech se reklama na alkohol smí vysílat jen pozdě večer a mnohé země mají reklamu zakázanou úplně," říká Petr Popov, primář Kliniky adiktologie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Kdo předehnal Česko v průměrném množství vypitého alkoholu?
  • Jak omezují zákony alkoholovou reklamu v jiných evropských zemích?
  • Co si o tom myslí čeští výrobci a lékaři?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.