Příjmy dánského výrobce hraček Lego se v první polovině roku stabilizovaly díky prodeji stavebnic dinosaurů a sportovních aut Bugatti. Celkové příjmy se snížily o pět procent na 14,3 miliardy dánských korun (49,4 miliardy Kč), bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů však zůstaly beze změny, uvedla včera společnost. Loni příjmy firmy poprvé po více než deseti letech klesly.

Oživení firmy zkomplikoval bankrot největšího amerického řetězce hračkářství Toys"R"Us. Ke stabilizaci příjmů pomohla poptávka po nových produktech, jako řadě inspirované filmem Jurský svět.

"Jsem spokojen, protože jsme si na letošek stanovili stabilizaci růstu a již jsme toho dosáhli v 1. pololetí," řekl agentuře Reuters generální ředitel Niels B. Christiansen.

14,3 mld. DKK

(49,4 miliardy Kč) činily tržby Lega v 1. pololetí.

Nejrychleji rostoucími řadami byla Technic určená fanouškům technických modelů, Ninjago inspirovaná bojovníky nindža, Creator pro milovníky kreativních stavebnic a klasická řada. Pro Lego jsou důležité inovace, nové produkty mají každý rok v nabídce firmy podíl 60 procent.

Prodej v západní Evropě při konstantních směnných kurzech mírně rostl. V Severní Americe se naopak mírně snížil.

V Číně se příjmy zvýšily o více než deset procent. Lego plánuje letos otevřít dva značkové obchodní domy, v Šanghaji a Pekingu, a pokračuje v partnerství s čínským internetovým gigantem Tencent.

Jeden z výrobních závodů Lega je v Kladně, další má firma v Dánsku, Maďarsku, Mexiku a Číně.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru