Česká přepravní platforma Liftago plánuje do konce roku expandovat do všech krajských měst. V úterý plány firmy novinářům představil ředitel společnosti Ondřej Krátký. Dosud Liftago působilo v pěti českých městech, nově začala firma jezdit v Ústí nad Labem, Plzni a Českých Budějovicích. Liftagu na českém trhu konkurují zejména zahraniční služby jako Uber a Taxify. Proti těmto firmám v Praze opakovaně protestovali řidiči klasických taxislužeb.

Podle Krátkého společnost s expanzí dosud vyčkávala a soustřeďovala se na vlastní technologický vývoj. "Na větší expanzi jsme dosud nenacházeli kapacitu ani prostředky. To se ale změnilo," řekl s tím, že během následujících měsíců by měla platforma fungovat ve všech krajských městech. Výjimkou nejspíš budou Karlovy Vary, kde platforma působí sezonně během filmového festivalu. V nových městech chce firma postupně začínat alespoň s 20 řidiči.

Liftago dosud působilo v Praze, Brně, Ostravě, Zlíně, Liberci a částečně v Bratislavě. Krátký uvedl, že aktivně pro společnost jezdí zhruba 1500 profesionálních řidičů, registrovány jsou až tři tisíce.

Liftago je na tuzemském trhu konkurencí alternativních přepravních platforem ze zahraničí. Jednou z nich je americký Uber, jehož služeb v Praze využívá podle informací firmy 300 tisíc lidí. Aktivních řidičů má Uber kolem dvou tisíc. Loni americká firma působila krátce v Brně. Její fungování ve městě však zakázal soud. I přes zrušení zákazu se Uber z Brna stáhl.

Estonský Taxify letos naopak v létě rozšířil aktivity do dalších čtyř měst. Vedle Prahy, kde společnost začala jezdit v roce 2015, expandoval Taxify do Ostravy, Olomouce, Plzně a Českých Budějovic. Pro společnost jezdí v Česku několik stovek řidičů.

Liftago bylo založeno v roce 2012 a podle informací firmy jejich služeb využívá přes 300 tisíc zákazníků ročně. Firma využívá výhradně služeb licencovaných řidičů.

Pražští taxikáři na protest proti působení Uberu a Taxify v hlavním městě několikrát blokovali dopravu. Uber argumentoval tím, že není taxislužbou, ale zprostředkovává spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky. To taxikáři odmítají.