Americký nápojový gigant Coca-Cola, jemuž od roku 2012 klesají tržby, se rozhodl bojovat o přízeň milovníků kávy. Proto za 5,1 miliardy dolarů (v přepočtu zhruba 112 miliard korun) převezme britský řetězec Costa Coffee, vlastnící přes 3800 kaváren ve dvaatřiceti zemích.

Jde o největší akvizici Coca-Coly za posledních osm let, jež jí umožní zaujmout silné postavení v globálním kávovém byznysu. Britská Costa Coffee je druhý největší kavárenský řetězec na světě hned za americkým řetězcem Starbucks.

Akvizice razící cestu k růstu

Američané kupují Costu od britského hotelového a restauračního řetězce Whitbread, který se chce soustředit na svůj klíčový byznys − úspěšně se rozvíjející hotelovou značku Premier Inn −, poznamenává list Financial Times.

5,1 miliardy

dolarů zaplatí Coca-Cola za britskou firmu Costa Coffee, a stane se tak významným hráčem i na trhu s horkými nápoji.

23 procent

tvoří podíl švýcarského koncernu Nestlé na světovém spotřebitelském trhu s kávou a na výrobě z ní.

"Pro Coca-Colu je koupě Costa Coffee velice příhodná. Její nejviditelnější výhodou je potenciál růstu, který britský řetězec skýtá v mezinárodním měřítku," uvádí Jonathan Davison, který sleduje trh s nápoji v analytické společnosti GlobalData. Zvláště cenná je podle něj přítomnost Costa Coffee na čínském trhu, kde se spotřeba horkých nápojů během uplynulých pěti let více než zdvojnásobila.

"Trh s horkými nápoji je jedním z mála ve světovém nápojovém průmyslu, kde nejsme zastoupeni globální značkou," komentuje pro agenturu Bloomberg šéf Coca-Coly James Quincey. Společnost má ve svém portfoliu kromě slazených sycených nápojů mimo jiné i nápoje na bázi kávy nebo čaje. Například v Japonsku prodává kávu značky Georgia.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru