Endress+Hauser je dnes jedním z největších rodinných podniků na světě v oblasti automatizace průmyslových procesů. Švýcarská skupina vyrábí hlavně přístroje měřící průtok, teplotu či tlak kapalin, ale třeba i analyzující kvalitu vody. Do roku 2013 byla řízena nejstarším synem zakladatele Georga Endresse, Klausem. Poté ho na pozici generálního ředitele (CEO) nahradil Matthias Altendorf, poprvé v historii firmy člověk mimo rodinu. V Česku firma vyrábí v Rožnově pod Radhoštěm součástky do požárních hlásičů. "Dodáváme odtud do celého světa," říká Altendorf v rozhovoru pro HN.

HN: Šéfujete i některým synům zakladatele Georga Endresse, jak to funguje?

Rodina Endressových má stanovený kodex, který říká, kdo se může stát CEO. Musíte mít určité zkušenosti a vzdělání. Rodinní příslušníci se musí neustále srovnávat s vnějším světem. Ale prezidentem dozorčí rády je stále zakladatelův nejstarší syn − Klaus Endress.

HN: Je vaší největší výhodou, že jste si prošel celým podnikem odzdola nahoru?

Největší výhodou je být v tomto odvětví více než 30 let. Samozřejmě je také důležité znát všechny části byznysu, který děláte. Chápete lépe i potřeby zákazníků.

Endress+Hauser

◼ Švýcarský podnik založili v roce 1953 technik Georg Herbert Endress s bankéřem Ludwigem Hauserem. Začínali prodejem britských hladinoměrů, postupně se však pustili do vlastní výroby.
◼ Rodina Hauserových se po smrti Ludwiga z firmy stáhla a firma je dodnes vlastněna pouze potomky Georga H. Endresse.
◼ Skupina Endress+Hauser je dnes tvořena zhruba stovkou firem působících v 55 zemích. V Česku má obchodní zastoupení v Praze a také vyrábí součástky do požárních hlásičů v závodě v Rožnově pod Radhoštěm.
◼ Z původních hladinoměrů se společnost posunula k měřičům tlaku, průtoku i teploty. Současně dodává komplexní řešení pro automatizaci průmyslových procesů.

HN: Jaké sledujete nejnovější trendy v procesní automatizaci?

Firmy stále více používají moderní technologie. Průmyslová automatizace hraje důležitou roli ve zvyšování produktivity. Jedním z trendů je i to, že se podniky více zaměřují na měření kvality, a ne jen kvantity. Nezajímá je už pouze to, kolik je v nádrži vody, ale jestli má kvalitu, kterou potřebují.

HN: A to firmy nezajímalo vždy?

V poslední době přichází velký tlak od spotřebitelů. Chtějí mít různé typy produktů, především v potravinářství. Lidé například chtějí jídlo halal (přípustné pro muslimy, např. bez obsahu vepřového, pozn. red.) nebo bez laktózy. Chování spotřebitelů se mění a výrobci se tomu musí přizpůsobovat a musí se to měřit.

HN: Jaké další trendy vidíte?

Stále častěji je požadováno bezkontaktní měření. Obsah vody v nádrži lze změřit tím, že do ní něco ponoříme. Ale někdy to chceme změřit zvenčí. K tomu se používá radar, ultrazvuk nebo světlo. Bez kontaktu znamená bez údržby a bez kontaminace obsahu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru