Do investičních automobilů vkládá peníze stále více lidí. Index s klasickými vozy překonává akciové indexy, je nejrychleji rostoucím investičním aktivem za posledních 10 let, současně nabízí nejvyšší zhodnocení v segmentu sběratelských předmětů.

Podle Knight Frank Luxury indexu zhodnotila auta v průměru o závratných 334 procent za posledních deset let. Limitovaná nabídka vzácných vozů s neustále rostoucí poptávkou hnala ceny klasických vozů stále výš. Celosvětově se každý týden pořádá jedna až dvě aukce investičních vozů. Díky výše uvedenému se auta jeví jako skvělá a jistá příležitost ke zhodnocení vložených prostředků. Už loni však průměrná míra zhodnocení činila pouhá dvě procenta, což ilustruje, že závratný boom z minulých let začíná zpomalovat.

Zájemce o nákup investičního vozu má několik možností. Pokud se považuje za odborníka, může si pár vozů pořídit domů do garáže, kde se o ně bude pečlivě starat. S tím, že kromě splnění dětského snu, může za pár let i slušně vydělat. Další možností je využít služeb některého z fondu kvalifikovaných investorů a peníze vložit do něj. Je to trochu nákladnější, minimální vklad je milion korun. Novou možnost nabízí například aplikace Rally Road, díky níž mohou do investičních vozů vkládat peníze lidé už za pouhou tisícikorunu.

Investice do aut

Přes fondy

V Česku působí dva fondy kvalifikovaných investorů do klasických aut – Engine Classic Cars Automobile Fund a Wood & Company Classic Cars

◼ Minimální vklad je milion korun, poplatky jsou ve výši 1,5 procenta. První pracuje s průměrným zhodnocením 5–7 procent ročně, druhý očekává desetiprocentní výnos. Investiční horizont je nejméně pět let.

Přes aplikaci

Člověk s malým kapitálem může zkusit aplikaci Rally Road.

◼ Ta umožňuje nakupovat akcie jednotlivých aut už od přibližně tisícikoruny.

S milionem přes fondy

Na českém trhu nabízí možnost investic do aut například fond Engine Classic Cars Automobile Fund. Ten v roce 2015 založil developer a milovník aut Radek Pokorný spolu se Zdeňkem Lepkou, předsedou Ferrari Owners' Clubu a zároveň generálním ředitelem investiční společnosti BHS.

"V roce 2016 začaly proudit první peníze investorů, v současnosti máme 15 lidí ve fondu a dohromady je v něm přes 50 milionů korun. Ve sbírce máme aktuálně šestnáct aut zhruba za 50 milionů korun. Jedno auto jsme už kvůli velmi dobré nabídce prodali. Všechna auta máme v Outletu v Tuchoměřicích," vypočítává Lepka, podle kterého zájem Čechů o tyto investice roste. Minimální délka investice je pět let, fond ovšem počítá spíše s delším obdobím. Vozy vybírá tým odborníků, samotnou koupi pak schvaluje správní rada.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte
  • jaké je průměrné roční zhodnocení investice do aut přes fondy.
  • že můžete investovat i jen s tisícovkou v kapse.
  • do jakých aut investují nejvíce mileniálové.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru