Dlouhé a horké léto v Česku nahrává pivovarům. Díky teplému počasí prodají víc nápojů v hospodách i obchodech. Podle dat společnosti Nielsen, která se specializuje na analýzy trhu a chování spotřebitelů, se za červenec v obchodech prodalo piva za 1,67 miliardy korun. Z pohledu tržeb to byl vůbec nejsilnější měsíc v historii.

Vysoké teploty pomáhají zastavit dlouhodobě klesající spotřebu piva v Česku. Zatímco v roce 2008 lidé vypili v průměru 157 litrů na hlavu, loni to bylo 138.

Prodeje v červenci jsou ale pro pivovary klíčové, podobně jako Vánoce. Předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal proto odhaduje, že spotřeba v Česku by se mohla vrátit na úroveň roku 2016, tedy na 143 vypitých litrů na hlavu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru