Tiché soupravy s klimatizací a wi-fi přestanou být doménou rychlíků, ale brzy se začnou objevovat i na kratších tratích v krajích. V Česku odstartoval souboj dopravců o regionální železnice, na něž dosud mají téměř výhradní monopol České dráhy. Podle zjištění HN však více než polovina ze 14 krajů vybere přepravce v soutěži, i když zatím mohou takovou zakázku udělit i bez ní.

Státním Českým drahám vyprší smlouvy s kraji na konci příštího roku.

Nyní podnik do regionů vypravuje drtivou většinu ze svých vlaků: loni to bylo skoro 2,4 milionu z celkového počtu 2,6 milionu spojů. Za rok a půl jich může být výrazně méně.

Regiony tak navazují na trend, který před několika lety začal na dálkových tratích. Po vstupu soukromých dopravců na nich vzrostla kvalita služeb, firmy včetně Českých drah nakupovaly nové vlaky, díky čemuž začalo železnici využívat víc lidí. To si od výběrových řízení teď slibují i kraje.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.