Před pár lety český výrobce pánské konfekce jen snil o tom, že by se vymanil ze závislosti na levných dodávkách pro zahraničí a zaměřil se hlavně na Česko. Nyní oděvní firma Vývoj začíná těžit z toho, že rozjíždí vlastní krejčovství, a plánuje další otevírání poboček. Podniku meziročně vzrostly tržby o víc než 12 procent na 106 milionů korun.

"Pokud vydrží trend, kdy lidé chtějí výrobky z Česka, tak se opět vrátíme ke kvalitě, kterou si zasloužíme a která byla vždy na prvním místě na rozdíl od levného dovozu," hodnotí situaci šéf firmy Radek Chládek.

Firma Vývoj není v textilní a oděvní branži výjimkou. Podniky z oboru mají za sebou nejlepší rok za posledních dvanáct let. Loni prodaly vlákna, látky nebo oblečení za 55,3 miliardy korun, což je o necelá tři procenta víc než v roce 2016. Víc než čtyři pětiny všech tržeb tvoří textilní firmy. Tahouny jsou hlavně výrobci technického textilu, jehož potenciál je obrovský − dnes tvoří dvě třetiny celosvětové produkce textilu a podle odborníků jeho význam ještě poroste. "Když se podíváme na textilní průmysl z hlediska tržeb, z prvních deseti firem jich sedm vyrábí technický textil," dokládá Jiří Česal, ředitel Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu (ATOK).

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru