Ministerstvo dopravy přišlo s nápadem, že stát by mohl stavět dálnice rychleji s pomocí zvlášť jmenovaných manažerů, kteří by dohlíželi nad jednotlivými úseky. Prvním takovým zmocněncem se podle zjištění HN stane David Čermák, někdejší generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Na starosti má mít poslední desetikilometrový úsek dálnice D1 u Přerova, který je stále jen ve fázi územního řízení a výkupu pozemků.

Čermák měl podle původních informací získat post oficiálního vládního zmocněnce, on jej však − jak sám přiznává − nepřijal a spokojil se s rolí poradce pracujícího pro ŘSD. Ovšem jeho kompetence mají zůstat prakticky totožné a také odměny mají odpovídat dřívějším cenám práce vládních zmocněnců.

Čermák také potvrdil, že práci na D1 mu nabídl přímo ministr dopravy Dan Ťok, zhruba před měsícem a půl. "Smlouvu s ŘSD ještě nemám podepsanou, ale už od 1. srpna jsem začal pracovat. Zahájil jsem jednání s některými dotčenými organizacemi a úřady," řekl Čermák.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte, co bude přesně řešit David Čermák i další zmocněnci a jak věc vnímá ŘSD.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.