Prima, druhá nejsledovanější tuzemská komerční televize, vykázala loni nejvyšší zisk za dvacet pět let své existence. Růst příjmů je odrazem rostoucích výdajů firem za televizní reklamu v době, kdy hospodářství prochází konjunkturou, a také změn v programové nabídce.

Prima vykázala za loňský rok čistý zisk ve výši 591 milionů korun, šlo tedy o nárůst o 23 procent v porovnání s rokem 2016. Společnost údaje zveřejnila ve své výroční zprávě, kterou mají HN k dispozici.

Ve zprávě Prima uvedla, že podíl na sledovanosti v hlavní divácké skupině − tedy u diváků mezi 15 a 69 lety − zůstal téměř stejný (okolo 21,4 procenta), podařilo se ale navýšit proporci mladších diváků, a být tak atraktivnější pro inzerenty. Televize také zvýšila průměrnou cenu za zásah diváků reklamou (takzvané CPP) a udržela mírný růst tržeb ze svých on-line aktivit. Tržby vzrostly o téměř 11 procent na 3,3 miliardy korun.

Televiznímu byznysu, který je v Česku postavený hlavně na příjmech z reklamy, nahrává ekonomický růst − jeden z nejsilnějších v Evropské unii. Jak se české ekonomice daří, lidé více utrácejí a firmy navyšují rozpočty na reklamu. Podle výzkumné agentury Nielsen Admosphere došlo loni ke zvýšení výdajů na reklamu hlavně u maloobchodních prodejců jako Alza, Lidl nebo Kaufland. Víc utrácely také Sazka nebo Škoda Auto. Podle těchto dat rostly i ceníkové hodnoty televizního reklamního prostoru: loni o 13,4 procenta a letos v prvním pololetí o 11 procent.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru