Prima, druhá nejsledovanější tuzemská komerční televize, vykázala loni nejvyšší zisk za dvacet pět let své existence. Růst příjmů je odrazem rostoucích výdajů firem za televizní reklamu v době, kdy hospodářství prochází konjunkturou, a také změn v programové nabídce.

Prima vykázala za loňský rok čistý zisk ve výši 591 milionů korun, šlo tedy o nárůst o 23 procent v porovnání s rokem 2016. Společnost údaje zveřejnila ve své výroční zprávě, kterou mají HN k dispozici.

Ve zprávě Prima uvedla, že podíl na sledovanosti v hlavní divácké skupině − tedy u diváků mezi 15 a 69 lety − zůstal téměř stejný (okolo 21,4 procenta), podařilo se ale navýšit proporci mladších diváků, a být tak atraktivnější pro inzerenty. Televize také zvýšila průměrnou cenu za zásah diváků reklamou (takzvané CPP) a udržela mírný růst tržeb ze svých on-line aktivit. Tržby vzrostly o téměř 11 procent na 3,3 miliardy korun.

Televiznímu byznysu, který je v Česku postavený hlavně na příjmech z reklamy, nahrává ekonomický růst − jeden z nejsilnějších v Evropské unii. Jak se české ekonomice daří, lidé více utrácejí a firmy navyšují rozpočty na reklamu. Podle výzkumné agentury Nielsen Admosphere došlo loni ke zvýšení výdajů na reklamu hlavně u maloobchodních prodejců jako Alza, Lidl nebo Kaufland. Víc utrácely také Sazka nebo Škoda Auto. Podle těchto dat rostly i ceníkové hodnoty televizního reklamního prostoru: loni o 13,4 procenta a letos v prvním pololetí o 11 procent.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru