O sbírání limitovaných a vzácných druhů sportovních bot neměl ještě nedávno Miroslav Hokeš ani tušení. Pak ale jeho dcera zatoužila po vzácných keckách a to byl pro něj začátek sběratelské vášně. "Moje dcera si někdy před třemi lety vzala do hlavy, že by chtěla nějaké boty Yeezy 350 a že se nikde nedají sehnat, protože jsou celkem vzácné," říká Hokeš. Začal tedy hledat na webu a zjistil, že u podobných limitovaných párů to funguje tak, že po světě je jen pár prodejců, kteří mají autorizaci a možnost ty boty prodávat, zbytek si je kupuje přes dealery a takzvané přeprodejce.

"Zjistil jsem, že jedinou cestou, jak je získat, je vyhrát raffle neboli losovačku. Vydal jsem se proto na akci před pražským obchodem Footshop, kde se sešlo snad tisíc lidí," popisuje Hokeš. Právě Footshop se od svého vzniku v roce 2012 propracoval na pozici nejvýznamnějšího hráče na české a slovenské sneakers scéně a lidé sem pro boty jezdí z Polska, Německa nebo i Maďarska. V loňském roce prodal zboží za 374 milionů korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Dále se dočtete
  • - jak tento fenomén vůbec vznikl
  • - o konkrétních příkladech sběratelů i samotných bot
  • - o nejvyhledávanějších teniskách

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.