V Česku není zvykem objednávat si kávu domů jako pizzu, v Číně ale tato služba mění kavárenský byznys. Gigant Starbucks se přizpůsobuje tvrdším podmínkám na čínském trhu a nástupu místních hráčů.

Spojí se s internetovým prodejcem Alibaba Group a jeho službou Ele.me, aby v nejlidnatější zemi světa zastavil úbytek zákazníků a pokusil se je oslovit právě možností objednávky přes mobilní aplikaci a donáškou domů či do zaměstnání. Zároveň firma otevře své pobočky pod názvem Starbucks Delivery Kitchens v supermarketech sítě Hema. "Toto strategické partnerství bude raketovým pohonem pro růst a expanzi Starbucksu v Číně," prohlásil šéf Starbucksu Kevin Johnson, když v Šanghaji oznamoval novou strategii pro Čínu.

Americká firma si v zemi vybudovala jedinečné postavení. Podle údajů Euromonitor International měl Starbucks v roce 2016 podíl na čínském kavárenském trhu 58,6 procenta. McDonald’s se svými provozovnami McCafé pouze 6,1 procenta, Costa Coffee dokonce jen 3,8 procenta.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru