Během letních prázdnin hledají firmy způsob, jak nalákat sezonní i běžné pracovníky. Najít schopné lidi není při nízké nezaměstnanosti snadné, a firmy proto musí být kreativní. Někteří zaměstnavatelé hledají brigádníky pomocí inzerátů v rádiu, jiní slibují zvláštní bonusy. HN oslovily několik velkých společností a ptaly se, kolik sezonních míst letos obsazují a co jim nabízejí. Firmy odpovídaly také na dotaz, jakými metodami lidi hledají v létě, v době, kdy se nezaměstnanost v Česku pohybuje pod třemi procenty a je nejnižší v Evropské unii.

Alza.cz

Zájem o brigády před létem stoupá, Alza ale nabírá celoročně. Pro zájemce o práci vytvořila položku přímo v aplikaci Alza.cz s názvem Moje práce. V rámci ní se přihlásily už stovky brigádníků. Vybírá se jednoduše podle termínů, lokalit i finančního ohodnocení. Brigádník odměnu získá ihned po odpracování směny. Jeden den se tedy může zájemce přihlásit a ten samý pracovat a získat mzdu. Brigádníci se nabírají zejména na logistiku a do prodejní sítě, to znamená do skladu nebo na výdej zboží. Čistě na léto obsazujeme desítky pozic, je to ale čím dál tím náročnější. V rámci běžného náboru využíváme inzerci, na specifické pozice ale hledáme aktivně po své ose − například v rámci IT neinzerujeme vůbec, tam je primární headhunting.

Patricie Šedivá, tisková mluvčí internetového prodejce Alza.cz

IKEA

Nejdeme cestou krátkodobých letních brigád, zaměřujeme se na dlouhodobou spolupráci a flexibilní částečné úvazky. Všem zaměstnancům například nabízíme čerpání stejných benefitů i školení v průběhu celého roku nehledě na rozsah úvazku. Řada kolegů včetně studentů si pracovní úvazky navyšuje podle potřeby během roku, a proto není nutné přijímat brigádníky na jednorázovou výpomoc. Díky tomu je mezi námi mnoho kolegů, kteří začínali jako studenti a později plynule přešli na plný úvazek. Abychom tento přístup podpořili, vylepšujeme naše on-line portály, které jsou zaměřené na studenty. Více jsme se také zaměřili na osobní setkávání na konferencích a dalších akcích.

Ladislav Onderka, manažer náboru zaměstnanců prodejce nábytku Ikea Česká republika, Maďarsko, Slovensko

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru