Dvacet deka salámu, nakrájet, ale do igelitu mi ho nedávejte, prosím. Podobné prosby jsou nyní slyšet u pultu s lahůdkami v jedné z prodejen německého řetězce Edeka. Ten se rozhodl testovat vícekrát použitelné plastové krabičky místo igelitových pytlíků a papírových obalů na jedno použití. Tradiční německé párky, salámy či sýry si tamní zákazníci nyní mohou odnést ve vratných dózách.

Prodejna ve městě Büsum ve Šlesvicku-Holštýnsku na severu země je první, v níž Edeka začala nový systém testovat. Zákazníci se tam mohou rozhodnout, jestli zvolí jednorázové obaly, nebo půjdou ekologičtější cestou. V druhém případě si u pultového prodeje mohou dát vybrané zboží do plastové dózy. Za ni zaplatí podle její velikosti čtyři nebo pět eur. Při příští návštěvě dózu vrátí do sběrného boxu a dostanou zdarma čistou krabičku, do níž si mohou znova koupit zboží. Vrácené dózy následně v obchodě v myčce myjí, aby i po několika použitích odpovídaly hygienickým předpisům.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru