Nad každou z linek v olomoucké továrně Koyo Bearings, z nichž vyjíždí ložiska do aut či vlaků, jasně svítí digitální displeje, které signalizují, zda se plní předepsaný výrobní plán. Většina monitorů zobrazuje zelená čísla, což znamená, že je vše v pořádku. Když se ale na některém z nich najednou zobrazí číslice v červené barvě, rychle k dané lince zamíří skupina nástrojářů a dalších techniků, kteří problém okamžitě řeší.

Koyo jako výrobce ložisek do osobních aut značek Škoda, Nissan, Renault či Porsche musí dbát na rychlou a přitom precizní výrobu. Přímé dodávky automobilkám nebo jejich koncovým dodavatelům se nesmí zpozdit, aby to výrobu aut neohrozilo. Japonská společnost ale zároveň musí maximálně šetřit výrobní náklady, aby na zasyceném trhu dodavatelů auto součástek zůstala konkurenceschopná. Koyo toho dosahuje především automatizací výroby, což ukazuje aktuální příklad spuštění nové linky, již svede obsluhovat jediný pracovník.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru