Ve světě marketingu a PR je to zařízeno tak, že si firma najme agenturu a ta pak vytváří její veřejný obraz. Pokud nastane nějaký problém, je tu agentura od toho, aby ho uhasila, všechno urovnala a zachovala firmě pokud možno čistý štít. Jenže co když se situace obrátí a klient naopak musí žehlit problémy, které způsobila agentura?

Na vlastní kůži si to čerstvě vyzkoušela malá americká síť rychlého občerstvení Z Burger. Její majitel si na správu sociálních sítí najal specializovanou agenturu, na kterou našel dobré reference. V dobré víře jí "předal klíče" od firemních účtů a příspěvky, které na ně dávala, kontroloval až následně. Vymstilo se to ve chvíli, kdy obsah vzala do rukou mladá dívka, po níž pro změnu nekontrolovali práci její kolegové.

Na sociální síť Twitter umístila pod značkou firmy fotomontáž, ve které zajatec v oranžové kombinéze čeká na smrt a kdosi mu nabízí hamburger. "Takové to je, když ti řeknou, že zajdete na hambáč, a přitom skončíte u Mekáče," stálo v doprovodném textu. "Takhle mě znemožnit," reaguje na obrázku klečící muž, za kterým je vidět zakuklenec, jenž se ho chystá zabít.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Kreativní ředitelka vůbec netušila, kdo na té fotografii je a že ISIS záběry z poprav zajatců zveřejňoval, omlouval se třiadvacetiletý majitel reklamky.
  • Šlo podle něj jen o nevinnou, i když ignorantskou chybu. Opravdu?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru