Horké letní počasí a stále těžší shánění nových lidí do firmy vede zaměstnavatele k tomu, aby zmírnili striktní pravidla oblékání. Snaží se tak vyhovět stávajícím zaměstnancům a zároveň doufají, že do uvolněné atmosféry snadněji přivábí nové.

Že má i taková maličkost, jako je svoboda v oblékání, dopad na zájem uchazečů o práci, dokládá výzkum americké firmy OfficeTime. Mezi uchazeči o práci odhalil, že téměř třetina dává přednost společnostem s neformálním přístupem k tomu, jak by se měli zaměstnanci do práce oblékat.

Změnami proto prochází i konzervativní oblast poradenství. "Potřebujeme úzce profilované, a tedy ne vždy lehce dostupné experty. Kvůli tomu v oblasti dress codu děláme kompromisy, o kterých bychom v minulosti vůbec neuvažovali," říká Olga Lamačková, HR ředitelka české pobočky mezinárodní sítě poradenských společností EY. Zaměstnanci firmy tak už například nemusí nosit kravatu a k obleku si mohou obléknout barevné ponožky. Dámám firma nově povolila lodičky s otevřenou špičkou. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Co o člověku řekne při jednání modrá nebo černá barva oblečení?
  • Jaké v oblékaní jsou nejčastější chyby tuzemských manažerů a manažerek?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.