Horké letní počasí a stále těžší shánění nových lidí do firmy vede zaměstnavatele k tomu, aby zmírnili striktní pravidla oblékání. Snaží se tak vyhovět stávajícím zaměstnancům a zároveň doufají, že do uvolněné atmosféry snadněji přivábí nové.

Že má i taková maličkost, jako je svoboda v oblékání, dopad na zájem uchazečů o práci, dokládá výzkum americké firmy OfficeTime. Mezi uchazeči o práci odhalil, že téměř třetina dává přednost společnostem s neformálním přístupem k tomu, jak by se měli zaměstnanci do práce oblékat.

Změnami proto prochází i konzervativní oblast poradenství. "Potřebujeme úzce profilované, a tedy ne vždy lehce dostupné experty. Kvůli tomu v oblasti dress codu děláme kompromisy, o kterých bychom v minulosti vůbec neuvažovali," říká Olga Lamačková, HR ředitelka české pobočky mezinárodní sítě poradenských společností EY. Zaměstnanci firmy tak už například nemusí nosit kravatu a k obleku si mohou obléknout barevné ponožky. Dámám firma nově povolila lodičky s otevřenou špičkou. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru