Až se při tréninku nebo zápase bude chtít občerstvit Novak Djoković, Tomáš Berdych nebo Maria Šarapovová, dost možná brzy sáhnou po vodě z Mariánských Lázní. Zmíněné tenisty sponzoruje značka Head, a dá se tedy očekávat, že jakýkoliv svůj výrobek bude skrze ně chtít propagovat. Zcela novým produktem firmy má být její vlastní voda a ta se má stáčet právě v Mariánských Lázních.

Čerstvě dohodnutá spolupráce o výrobě energetických a iontových nápojů a vod v licenci pro značku Head je aktuálně jedním ze zásadních projektů pro další ekonomický růst české firmy Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW).

Ta v tuzemsku momentálně stáčí lázeňské prameny Bílinskou kyselku a Zaječickou hořkou na Teplicku a Rudolfův pramen v Mariánských Lazních. Od září navíc začne obchodně využívat další mariánskolázeňský pramen Aqua Maria. Právě ten by měl lahve se značkou Head plnit. "Půjde o globálně prodávaný produkt, pro společnost naší velikosti je to krásná věc," říká ředitel BHMW Vojtěch Milko.

BHMW

◼ Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW) vznikly v roce 2011. Společnost se zabývá stáčením lázeňských pramenů do lahví. V současnosti jde o Bílinskou kyselku, Zaječickou hořkou a Rudolfův pramen z lokalit Bílina, Zaječice a Mariánské Lázně. V posledně jmenovaném místě začne firma od září komerčně využívat další pramen – Aqua Maria.
◼ Majitelkou BHMW je podnikatelka Veronika Sokolová. Firma měla loni obrat 60 milionů korun, letos jej plánuje navýšit asi na 70 milionů korun.

HEAD

◼ Americko-nizozemská společnost zaměřená především na sportovní vybavení a oblečení rozvíjí značky Head, Penn, Tyrolia nebo Mares.
◼ Výroba probíhá nejčastěji v licencích s vybranými partnery, kterých je po celém světě několik desítek. Těmito partnery jsou často právě i české firmy. V Českých Budějovicích se například vyrábějí lyže Head, v Opavě kola Head.
◼ Roční tržby firmy se pohybují v řádu stovek milionů eur.

Cíl: obrat 100 milionů korun

Výhledově chce jeden z hlavních hráčů na domácím trhu s minerálními vodami, kterému s několikamiliardovými tržbami vévodí Karlovarské minerální vody, dosáhnout obratu 100 milionů korun ročně. Loni byly tržby BHMW zhruba 60 milionů korun. Letos firma plánuje tržby o 10 milionů vyšší.

BHMW se na rozdíl od řady jiných konkurentů soustřeďuje na lázeňské prameny, nejbližší srovnatelnou vodou by jim mohla být luhačovická Vincentka. Vody BHMW i Vincentka mají navíc společného distributora pro maloobchodní a velkoobchodní síť − Kofolu. "Sami si zásobujeme lékárny, které nám tvoří asi 40 procent tržeb. Export, který si také řídíme sami, představuje rovněž 40 procent, přičemž největší odbyt máme kromě Slovenska i v Rusku a Číně. Maloobchodní a velkoobchodní prodeje pak tvoří zbylých 20 procent," popisuje Milko.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru