Do velkých českých obchodů dorazily digitální cenovky. Ve vybraných pobočkách je zavádějí například v Alze, Kauflandu, Datartu, CZC a řada dalších obchodníků o tom začíná uvažovat. Kvůli vyšším nákladům se zatím masivně nerozšířily, větší rozvoj se očekává teprve v následujících letech.

Jedněmi z průkopníků na českém trhu byly společnosti Datart a Tchibo, z nichž první je začala zavádět před třemi, druhá před dvěma lety. "Používáme jak systém automatizované cenotvorby, tak systém digitálních cenovek, který používáme od roku 2015, kdy jsme uvedli koncept Prodejna 21. století. Ceny na elektronických cenovkách aktualizujeme přes wi-fi, díky tomu máme ihned ve všech prodejnách novou cenu," říká mluvčí Datartu Iva Pavlousková. V tuto chvíli využívá digitální cenovky asi ve 20 prodejnách. Kvůli vysokým nákladům je zatím zavádí postupně, vybavení jedné prodejny totiž vyjde řádově na statisíce korun.

Společnost Tchibo nové cenovky odzkoušela na podzim roku 2016 v obchodě v pražské metropoli Zličín a od druhé poloviny loňského roku je zavedli ve všech 39 pobočkách v Česku a v 16 na Slovensku. "Elektronické cenovky se nám velice osvědčily, jelikož umožňují vysokou přesnost a rychlost naceňování. Navíc vypadají hezky a jsou pro zákazníky dobře čitelné," uvedl Tomáš Zahradník, ředitel obchodů Tchibo. Ceny stanovují každé pondělí s příchodem nové kolekce.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru