Do velkých českých obchodů dorazily digitální cenovky. Ve vybraných pobočkách je zavádějí například v Alze, Kauflandu, Datartu, CZC a řada dalších obchodníků o tom začíná uvažovat. Kvůli vyšším nákladům se zatím masivně nerozšířily, větší rozvoj se očekává teprve v následujících letech.

Jedněmi z průkopníků na českém trhu byly společnosti Datart a Tchibo, z nichž první je začala zavádět před třemi, druhá před dvěma lety. "Používáme jak systém automatizované cenotvorby, tak systém digitálních cenovek, který používáme od roku 2015, kdy jsme uvedli koncept Prodejna 21. století. Ceny na elektronických cenovkách aktualizujeme přes wi-fi, díky tomu máme ihned ve všech prodejnách novou cenu," říká mluvčí Datartu Iva Pavlousková. V tuto chvíli využívá digitální cenovky asi ve 20 prodejnách. Kvůli vysokým nákladům je zatím zavádí postupně, vybavení jedné prodejny totiž vyjde řádově na statisíce korun.

Společnost Tchibo nové cenovky odzkoušela na podzim roku 2016 v obchodě v pražské metropoli Zličín a od druhé poloviny loňského roku je zavedli ve všech 39 pobočkách v Česku a v 16 na Slovensku. "Elektronické cenovky se nám velice osvědčily, jelikož umožňují vysokou přesnost a rychlost naceňování. Navíc vypadají hezky a jsou pro zákazníky dobře čitelné," uvedl Tomáš Zahradník, ředitel obchodů Tchibo. Ceny stanovují každé pondělí s příchodem nové kolekce.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte, které další české firmy je plánují zavádět a jaké jsou hlavní výhody digitálních cenovek pro obchodníky nebo k čemu se využívají na Západě.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se