Když před dvaceti lety rozjížděli v garáži v kalifornském městě Menlo Park studenti Stanfordovy univerzity Larry Page a Sergey Brin internetový vyhledávač Google, málokdo předpovídal, jak úspěšný projekt to bude. V současnosti patří Google s tržní hodnotou přesahující 800 miliard dolarů mezi tři největší korporace na světě, s jejímiž akciemi se obchoduje na burze. A společně s Applem a Amazonem "soupeří" o to, která z firem jako první dosáhne hranice jednoho bilionu dolarů.

Vše přitom mohlo být úplně jinak. Na začátku roku 1999 proběhla jednání o prodeji Googlu internetovému portálu Excite, který byl tehdy ve vyhledávání dvojkou za Yahoo. Výkonný ředitel Excite George Bell ale odmítl zaplatit požadovaný milion dolarů a na obchod nepřistoupil ani po snížení částky na 750 tisíc.

Důvodem podle jeho slov bylo to, že inženýři portálu tehdy nenašli rozdíl v kvalitě vyhledávání mezi Googlem a Excitem. Bell tak nehodlal přistoupit na podmínku Page a Brina, že po koupi technologii od Excitu nahradí vyhledávací algoritmus Googlu. Firma Pageovi a Brinovi zůstala a postupně se začali hrnout investoři. Ještě v roce 1999 do Googlu nalili 25 milionů dolarů fondy Sequoia Capital a Kleiner Perkins.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Na čem především byl postaven růst Googlu?
  • Které nejzajímavější akvizice pomohly společnosti k úspěchu?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se