Kvůli novým evropským pravidlům pro ochranu osobních údajů má část veřejnosti obavy o zachování svobody projevu. Někteří novináři se například domnívají, že nemohou zveřejnit informace bez souhlasu těch, o nichž reportáže píší. Televize očekávají stížnosti a vysoké pokuty, pokud se na obrazovkách objeví například záběry z demonstrací. Vše by mohlo vést až k tomu, že činnost médií ovlivní autocenzura novinářů, kteří raději upustí od zveřejnění informací z obavy před sankcemi za porušení zákona.

"Je třeba zabránit mezním situacím. Vzhledem k tomu, že nevíme, jaká bude praxe, mohou už preventivní opatření vydavatelů ohrozit činnost médií," uvedl pro HN autor pozměňovacího návrhu zákona, který řeší výjimky z GDPR pro novináře, Patrik Nacher (ANO).

Názory, do jaké míry může nové nařízení omezit svobodu projevu a ovlivnit práci mediálních domů, se však různí. HN proto zmapovaly postoj klíčových státních institucí a některých zástupců z advokátní praxe k tomu, do jaké míry je svoboda projevu kvůli přísnějším pravidlům ochrany citlivých dat v ohrožení.

 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.