Michal Tyl je zkušený cestovatel a fotograf, který je sám nejvíc pyšný na fotky ledních medvědů, kteří v noci pojídají zbytky z velryby ulovené Inuity. Pořídil je před pěti lety na Aljašce, po světě se mu za ně dostalo mnoho uznání. Na portálu Outfanatic.com, který spolu se ženou založil, donedávna pomáhal komunitě lidí s podobnou vášní pro přírodu, outdoorové aktivity a sport. Informacemi, radami, různými tipy. Šlo ale spíše o koníček.

Loni si Tyl spolu se svými novými společníky Janem Šromkem a Bolívijcem Seenem Aquinem řekli, že se zkušenostmi a know-how, které všichni mají, by mohli rozjet i soběstačný byznys. A rovnou světový. Aktivní zážitky při cestování chtějí nabízet globálně.

Založili projekt OutdoorVisit.com, rovnou kompletně v angličtině. A jak říkají, chtějí se s ním stát volbou číslo jedna pro každého, kdo na své dovolené nebo jiné cestě bude chtít sjet nějakou řeku, vylézt na nějakou skálu anebo si dát dobrý cyklotrek v divočině.

Aktivity nabízené na outdoorvisit

Aktuálně je možné vybírat z různých převážně outdoorových aktivit ve volné přírodě, ale také ve městě v pěti regionech. V okolí Prahy, Barcelony, Stockholmu, Korsiky a Lago di Garda.

Zájemci mohou zvolit například z jízdy na kajaku, cyklovýletů, horských túr, letů balonem, organizovaných běhů, plaveb na katamaranu, lekcí windsurfingu či kiteboardingu, různých zvířecích safari. K mání je třeba i kurz přežití ve švédské divočině.

Průměrná útrata na hlavu při nákupu jednoho zážitku je sto eur. Nejčastější objednávka je pro skupinu čtyř lidí.

Po pár měsících zkušebního provozu pro tento nápad a jeho rozvoj získali významnou investici kolem 10 milionů korun od fondu J&T Ventures.

"Podobné weby s nabídkou aktivit a zážitků různě po světě existují. Ale jako zákazník se můžete obrátit na klasickou cestovku či operátory. Ti jsou ovšem buď natolik široce zaměření, že nabízejí třeba i poukázky umožňující předběhnout frontu do galerie, anebo jsou naopak orientovaní na outdoorové fanatiky. My chceme nabízet outdoorové zážitky pro každého," popisuje Seen Aquin zaměření OutdoorVisit. Mezi konkurenty pak řadí společnosti jako Viator ze skupiny Trip Advisor, Experiences od Airbnb či úzce na outdoorové "geeky" cílící Adrenaline Hunter.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru