Piva se v Německu poslední roky pije méně a méně. Sezoně, ve které hodně svítí slunce a teploty se pohybují kolem třicítky, mohl pomoci fotbal. Jenže obhájce titulu na mistrovství světa vypadl nečekaně už ve skupině.

Do sledování šampionátu v restauracích i na veřejných plochách vkládaly pivovary velké naděje. Při předchozích třech mistrovstvích odbyt stoupl o čtyři až pět procent. Nyní některé koncerny počítají s poklesem. "Kdyby se národní tým býval dostal do vyřazovací fáze, zřejmě by německé pivovary mohly prodat až o 400 tisíc hektolitrů piva víc," citovala odhad pivovarnické společnosti Veltins agentura DPA. Podle mluvčího koncernu Ulricha Bieneho to odpovídá tržbám přibližně ve výši 40 milionů eur.

Podobně to vidí i Svaz německých pivovarů, i když je v odhadech opatrnější. Během turnajů je podle něj konzumace piva sice vždy vyšší, nejdůležitějším faktorem ale prý zůstává počasí.

Každý, byť malý nárůst se pivovarům, které již léta bojují s poklesem spotřeby, hodí. Zatímco ještě v roce 2000 se v přepočtu na osobu a rok vypilo 126 litrů tohoto nápoje, nyní je to zhruba 101 litrů. Pro srovnání: rekord z poloviny 70. let činí 151 litrů na osobu.

Jedním z hlavních důvodů je podle expertů změna demografie. Podíl hlavní skupiny konzumentů piva − mužů ve věku mezi 20 a 50 lety − na populaci totiž klesá, ve stáří se všeobecně piva pije méně.

Situaci přiostřuje tlak maloobchodních řetězců na ceny, což snižuje marže producentů. Obchody jsou ale důležitý distribuční kanál, značková piva má dnes v nabídce i většina německých diskontů.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru