Nad otázkou, co právě čte, se Jan Kanzelsberger mladší nemusí zamýšlet dlouho. Svižně odpovídá, že si právě oblíbil detektivku od Leeho Childa. "Mám rád drsnou americkou školu a často jí dávám přednost před dnes populární severskou literaturou," usmívá se spolumajitel knihkupectví Kanzelsberger. Jeho otec a zakladatel nejhustší knižní sítě v Česku čítající šest desítek prodejen Jan Kanzelsberger starší s odpovědí váhá a chvilku pátrá v paměti. "Naposled jsem četl asi Ladislava Fukse, znal jsem se s ním osobně. Vím proto, kdo napsal Spalovače mrtvol. Byl to podivín, který žil v bytě bez denního světla a na každém malíčku měl tři centimetry dlouhé nehty, vypadal jako černokněžník," vzpomíná na autora slavné prózy o podivínském pracovníku krematoria.

Román dočetl na začátku 90. let. Místo na obsah knih se od té doby soustřeďuje na prodej. "Pracuji 12 hodin denně a večer už na písmena nevidím," vysvětluje. Firmu dnes řídí z pražských Vršovic společně se svými dvěma syny − mladší Jan má na starosti ekonomiku a prvorozený Martin má pod sebou technickou podporu firmy.

Společně vybudovali podnik, jehož loňské tržby dosáhly 480 milionů korun a letos by podle očekávání měly pokořit půlmiliardovou hranici. Prodeje se během letošního prvního půlroku zvedly o 10 procent. Další slibné vyhlídky nabízí i samotný knižní trh, který poslední dva roky roste. Podle zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů utratili lidé v Česku loni za knihy 7,8 miliardy korun, což je o 300 milionů více než předloni.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Jaké chyby firma s největším počtem poboček mezi českými knihkupectvími přiznává?
  • Co si šéfové Kanzelsbergeru myslí o výši DPH na knihy?
  • Jak se Jan Kanzelsberger starší dostal ke své profesi a jak se mu povedlo vybudovat úspěšnou firmu?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.