Doslova na vlastní pozadí mohou fanoušci čtyř týmů, které ještě zůstávají na fotbalovém mistrovství světa v Rusku, vyzkoušet lavičky české značky mmcité. Firma z Bílovic u Uherského Hradiště, která je dodala, je takto přítomna u stadionů v Petrohradě a Moskvě, kde se semifinále turnaje a souboje o bronz a zlato konají.

"Šlo o stovky laviček, zakázku za několik milionů korun. Tak velké zakázky jsou v našem oboru, tedy vybavování městského mobiliáře, spíš výjimečné, většinou jde o kontrakty o řád nižší," popisuje designér a spolumajitel mmcité David Karásek. Rusko je podle něj silný trh, kde se momentálně hodně staví. "Jsme však pro ně relativně drazí. Zároveň je pro nás ruský trh složitý, protože tam nemáme chráněný design a naše věci se tam často kopírují lokální konkurencí," poznamenává.

Firmě, za kterou kromě Karáska stojí jeho společník a bývalý spolužák ze studií na zlínské katedře designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové Radek Hegmon, se v posledních letech za hranicemi Česka daří. Na jejich produktech sedávají zaměstnanci centrály Googlu v Silicon Valley či turisté na vyhlídce pod vrcholem Mont Blancu. Na poli sportu je významnou referencí sezení v olympijském parku v Riu de Janeiru, který vznikl pro hry před dvěma lety.

800 mil. Kč

byl loňský obrat celé skupiny mmcité. Ta zahrnuje výrobu městského mobiliáře (například laviček a odpadkových košů) v divizi mmcité1 a pak divizi mmcité+, která se zaměřuje na dopravní infrastrukturu jako nádraží či zastávky.

25 let na trhu

je letos firma mmcité. Společnost od jejího vzniku spoluvlastní Radek Hegmon a David Karásek. Vystudovaní designéři začali postupně své projekty i sami vyrábět. Soustředili se na oblast, ve které viděli díru na trhu – designové lavičky, odpadkové koše a další vybavení veřejného prostoru měst. Dnes vyrábějí například i tzv. chytré lavičky s wi-fi či možností dobíjení telefonu.

Firma je v tendrech na vybavování parků, letišť, obchodních domů a dalších míst s velkou kapacitou lidí úspěšná i letos. Už má domluveny další velké projekty v New Yorku, Soči, ve Spojených arabských emirátech či ve Francii.

Mít co nejširší regionální záběr je podle Karáska klíčové, neboť ekonomická kondice jednotlivých trhů je vždy rozdílná a zaměření na jeden daný trh by se nemuselo vyplácet. "Máme vlastní pobočku v jedenácti zemích světa, obchodujeme v desítkách dalších. O zakázky soupeříme s konkurencí, jako je španělská Santa & Cole, americká Landscape Forms nebo italská Metalco," podotýká.

V zemích Evropské unie se po roce 2014 změnily dotační programy a dotklo se to i podpor, které na různé projekty mohou získávat radnice měst a další úřady − klíčoví zákazníci firmy. Pro mmcité to znamenalo, že se firmě v roce 2015 mírně propadly tržby, a taky to, že se později začala orientovat víc i na trhy mimo Evropu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Firma zřejmě nestihne uspokojit veškeré poptávky zákazníků, do budoucna uvažuje o dalších výrobních závodech včetně USA.
  • Jak společnost paradoxně limituje světová konjunktura.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.