Blížící se přechod na nový formát pozemního televizního vysílání, který bude vyžadovat nové přijímače a přelaďování antén u 2,5 milionu českých domácností, spustil marketingový souboj mezi konkurenčními stranami televizního byznysu.

Firmy jako Skylink nebo O2, které nabízejí televizi přes satelit nebo internet, chtějí změnu využít a získat nové zákazníky z řad těch, kteří televizi přijímají zdarma klasickou anténou. Takových domácností je nyní v Česku asi 55 procent.

Takzvaná druhá digitalizace pozemní televize, označovaná jako DVB-T2, bude dokončena ke konci roku 2020. Nepříjemnosti spojené s přechodem ale mohou některé přimět odejít například k satelitům nebo kabelové televizi, jako se to stalo před deseti lety při ukončení analogového vysílání.

DVB-T2

◼ Přechod na nový formát digitální pozemní televize (DVB-T2) v celé Evropě souvisí s uvolněním části frekvencí pro rychlý mobilní internet. Od listopadu 2019 se stávající systém bude postupně vypínat a sloužit budou přechodové sítě. Do zimy 2020 by všichni uživatelé měli být už na novém formátu vysílání.

◼ Pozemní příjem využívá v Česku asi 55 procent domácností. Ostatních systémů se změny nedotknou. 22 procent domácností má satelit a 18,6 kabelovou televizi. Roste ale příjem přes internet, takzvanou IPTV má 6,2 procenta domácností.

"V naší marketingové komunikaci říkáme, že kdo si pořídí naši internetovou televizi O2 TV, nemusí nic řešit v souvislosti s přechodem na nový systém pozemního vysílání. Navíc naši zákazníci získají řadu výhod − velké množství kanálů včetně exkluzivního sportu, zpětné zhlédnutí nebo sledování televize na více zařízeních," říká mluvčí O2 Lucie Jungmannová.

Šanci získat nové zákazníky vidí i Skylink, největší provozovatel satelitní televize v Česku, vlastněný lucemburskou skupinou M7 Group. "Konec pozemního vysílání DVB-T představuje pro uživatele pozemní platformy příležitost přejít na jinou, vyspělejší technologii televizního příjmu," říká Jaromír Glisník, člen představenstva M7 zodpovědný za služby Skylinku v tuzemsku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru