Miliardový trh v Číně je kvůli cenzuře pro služby jako Netflix a Amazon Prime uzavřený. Proto obě služby fungující jako internetové televize hledají diváky ve stejně velké Indii.

Možných zákazníků je v zemi hodně, Indové mají filmovou zábavu rádi, kupují si chytré telefony a mají poměrně levná mobilní data.

Netflix se rozhodl na indickém trhu prorazit s osmidílnou sérií Scared Games (Strašidelné hry) podle románu indického spisovatele Vikrama Chandry. Kriminální a špionážní drama, které mělo premiéru minulý pátek, je natočené v hindštině s anglickými titulky. Hrají v něm populární hvězdy indického Bollywoodu, jako třeba Saif Ali Khan, který musí jako policista zabránit teroristické hrozbě v indické megapoli Bombaji.

Netflix, který v zemi působí od roku 2016, připravuje pro indický trh dalších sedm seriálů − nejnověji oznámil produkci románu Děti půlnoci od Salmana Rushdieho. Trhákem by ale měla být především chystaná špionážní série Bard of Blood (Krvavý bard), kde bude hrát největší hvězda současného indického filmu − Shahrukh Khan. Ten je také nejlépe placeným hercem mimo americký Hollywood.

"V žádné jiné zemi, kde působíme, neinvestujeme do tvorby více než v Indii," řekl Erik Barmack, viceprezident Netflixu, který má na starosti neanglický obsah. Netflix věří, že některé seriály vytvořené pro indický trh uspějí globálně.

Analýza společnosti PricewaterhouseCoopers odhaduje, že zisky ze streamovacích služeb v Indii se zvednou z loňských necelých 300 milionů dolarů na 833 milionů v roce 2022.

V Indii má Netflix zatím jen pět milionů předplatitelů. Podle odborníků je důvodem vyšší cena předplatného, která činí 500 rupií měsíčně (asi 160 korun), což si mohou dovolit hlavně bohatší Indové.

Podobnou cestou jako Netflix jde i konkurenční Prime, která produkovala například kriminální sérii Breathe (Nadechnutí). Ta má v Indii 11 milionů předplatitelů.

Trhu dominuje domácí služba Hotstar, která má roční předplatné 999 rupií (asi 325 korun). Stojí za ní největší indická televizní společnost Star India, jejíž programy sleduje přes 700 milionů lidí. Kromě vlastních pořadů nabízí živé přenosy z kriketu, který je v zemi jedním z nejpopulárnějších sportů, a anglickou Premier League.

Netflix má celosvětově 125 milionů předplatitelů, z toho polovina z nich je mimo USA. Jen letos americká firma investuje do vlastních filmů, seriálů a pořadů osm miliard dolarů. Netflix původně vznikl v roce 1997 jako internetová půjčovna DVD. Vlastní obsah vytváří teprve od roku 2013, kdy prorazil se seriálem House of Cards (Dům z karet) s Kevinem Spaceym.