Německý automobilový koncern Volkswagen chystá výrazně posilovat svůj byznys v Indii. V následujících letech tam plánuje proinvestovat přibližně miliardu eur. Zodpovědnost za rozvoj přitom bude mít česká divize Škoda Auto.

"Náš cíl je ambiciózní, ale dosažitelný: společně se značkou Volkswagen chceme v dlouhodobém horizontu dosáhnout tržního podílu ve výši až pěti procent, v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu," popisuje předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Na pondělní tiskové konferenci v Dillí uvedl, že koncern plánuje rozšíření výrobních aktivit ve městě Aurangábád, vytvoření nového vývojového centra a rozšíření sítě prodejců. Podle agentury Reuters Škoda Auto pracuje i s možností vývozu aut vyrobených v Indii do dalších zemí.

17,4 tisíce

vozů dodala Škoda Auto zákazníkům na indickém trhu v loňském roce.

Německý list Automobilwoche uvedl, že VW hodlá v Indii vytvořit více než 4000 nových pracovních míst. Upozornil, že v loňském roce činil podíl všech koncernových značek v Indii pouze 0,7 procenta.

Podle Bernharda Maiera měl Volkswagen doposud s plněním svých růstových cílů v Indii problémy.

Škoda Auto byla na tamním trhu v posledních letech úspěšná, i proto dostala rozvoj pro celou skupinu na starost. Loni automobilka zvýšila odbyt v Indii ve srovnání s předchozím rokem zhruba o třetinu na 17 400 vozů. Na indickém subkontinentu Škoda působí od roku 2001 a v současnosti nabízí v Indii čtyři modelové řady − Rapid, Octavii, Superb a Kodiaq. Rapid se vyrábí v továrně v Púně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq firma vyrábí v Aurangábádu.

Škoda Auto spolu s celým koncernem aktuálně pracují na nových modelech. První se na indickém trhu představí v roce 2020. Půjde o vůz typu SUV.

Indie v současnosti láká velké hráče automobilového průmyslu z celého světa. Tamní vláda oznámila, že v následujících letech výrazně podpoří výrobu aut. Cílem je do roku 2026 téměř ztrojnásobit výrobu na 9,4 milionu osobních vozů ročně. "Očekává se, že do roku 2020 se Indie stane čtvrtým největším producentem automobilů po Číně, Japonsku a USA," popisuje Tomáš Rousek z indické kanceláře agentury CzechTrade

Indie už dnes také patří vůbec k nejdůležitějším trhům kopřivnického výrobce nákladních vozů Tatra Trucks.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru