Ve čtvrtek 24. srpna loňského roku odjel Radim Jančura na svou chalupu ve velmi špatné náladě. "Měl jsem depku a tu já často nemívám," vzpomíná v rozhovoru pro HN majitel brněnské skupiny Student Agency na jeden z prázdninových víkendů. V následujících dnech prý vypil několik litrů vína a přemítal, zda se jeho dopravní byznys, jehož symbolem jsou žluté autobusy a značka RegioJet, nezačíná hroutit.

Bylo to jen pár dnů poté, co na český trh vstoupila nadnárodní skupina FlixBus. S agresivními cenami začínajícími na 49 korunách hned v první den FlixBus propojil 17 českých a moravských měst svými zelenými autobusy. A netajil se ambicemi, že chce český trh ovládnout, tak jako se mu to povedlo nejdříve doma v Německu a potom v dalších zemích. Od začátku bylo jasné, že Jančura má co do činění s konkurentem, jakého dosud nepotkal. Však se také FlixBus po pouhých pěti letech podnikání chlubí nejrozsáhlejší evropskou meziměstskou autobusovou sítí, čítá 250 000 spojů denně do 1400 destinací ve 26 zemích.

V alkoholovém opojení ale jihomoravský byznysmen dostal podle svých slov "spásný" nápad a těžkou deku chmur odhodil. "Došel jsem k názoru, že FlixBus lze porazit. Nikoliv však autobusy, ale chytrostí a s pomocí vlaků," uzrály v něm prý tehdy myšlenky, které ale zatím nechce na veřejnosti detailněji rozpitvávat. Nicméně to vysvětluje, proč se Jančura v minulých měsících začal zbavovat některých autobusových spojů a veškeré své naděje teď vkládá do vlakové dopravy. Po necelém roce si je jistý, že zvolená strategie se osvědčuje. A věří, že kapitálově daleko silnějšímu FlixBusu teď může úspěšně vzdorovat "klidně i tisíc let".

V článku se dále dozvíte

  • Jakou strategií vůči FlixBusu se Radim Jančura chlubí.
  • Jak dokáže agresivnímu dopravci konkurovat na trasách do Vídně či Berlína.
  • Proč nakonec vstup FlixBusu na český trh uvítal.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru