Vypadá to na revoluci. Kdo byl uplynulý víkend na pražském hudebním festivalu Metronome, kdo ten nadcházející zamíří na přehlídku Aerodrome, příští týden na koncert Rolling Stones v Praze nebo v srpnu na festivaly Let It Roll, Brutal Assault či Hip Hop Kemp, peníze může nechat doma.

Stovky tisíc Čechů si zvykají na takzvané chytré náramky od společnosti Intellitix, v zahraničí už dávno rozšířené. Princip? Jednoduchý. Nejpozději u vstupu člověk vymění lístek za náramek, nejlépe už dopředu ho nabije penězi. A za pivo i jídlo platí pouhým přiložením čipu ke čtečce.

Čerstvá zkušenost z jinak vydařené víkendové akce Metronome ukazuje, kde to má mouchy. Fronty u vstupu se tvořily stejně, a když festival skončil, za vrácení zbylé částky si pořadatel chtěl naúčtovat padesát korun a pak lidem vracet jen od padesáti korun výš. Jinými slovy: komu na účtě zbyla necelá stovka, měl smůlu, vše propadlo organizátorům.

Mnozí, třeba včetně vlivného reportéra Janka Rubeše, to kritizovali na sociálních sítích. Festival, jenž bezhotovostní systém užil prvně, nejprve přiznal "chybu v komunikaci" a nakonec oznámil, že z účtů nebude strhávat nic. Řešení férové, ale jednorázové.

Úvaha je samozřejmě taková, že kdo zaplatí dva tisíce za lístek, na nějakou padesátikorunu hledět nebude. Poučení zní, že to nestačí napsat petitem do podmínek užívání služby, nýbrž vytroubit velkými písmeny na hlavní stránce webu. "Nejde mi o peníze, ale o princip," stěžovali si lidé nejčastěji.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru