Trh s chytrými mobily dospěl. Mají je už skoro všichni, od dětí po seniory. Což ale současně svědčí o nasycování poptávky, další růst odvětví už nemůže být tak prudký. Zvláště když se ukazuje, že řadu zákazníků docela dobře uspokojí mobily střední či nižší třídy. V minulém roce tak poprvé celkové výdaje za dotykové telefony klesly.

Velkou zásluhu na tom, že i v nejnižší kategorii je z čeho vybírat a hlavně že po koupi smartphonu za pár tisíc nenásleduje, jako tomu dlouho bylo, rozčarování z toho, že nízká cena byla zaplacena příliš velkými kompromisy, má čínské Xiaomi.

Agresivní výrobce v posledních letech zaplavil světové trhy, ten český nevyjímaje, mobily, v nichž rozumně kombinuje poměrně slabý (a tedy i úsporný procesor) s velkou pamětí RAM, kterou "Androidy" k hladkému fungování nutně potřebují, a pořádnou baterií. Výsledkem je velmi solidní výdrž. Cenou je často nižší rozlišení displeje (další faktor spořící energii) a podprůměrný fotoaparát, což zájemci o levný mobil akceptují. Explozivní růst prodejů této značky to dokládá přesvědčivě.

Co je pozitivní pro zákazníka, je problém pro výrobce. Minimálně z krátkodobého hlediska. Xiaomi většinu svých modelů prodává s nepatrnými maržemi. Jsou nízké i ve srovnání s konkurenty v androidím světě, kontrast s Applem, s nímž je Xiaomi někdy srovnáváno, je o to větší.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Je zvýšení marží v hyperkonkurenčním světě chytrých mobilů reálné?
  • A co to pro investory znamená?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru