Rozsah a náročnost správy rychle rostoucích objemů firemních dat dnes vyžadují nový typ řešení, který přechází od tradiční správy dat založené na pravidlech k systému založenému spíše na chování tak, aby se data spravovala sama s větší nezávislostí a přinášela kritické firemní a provozní informace v rekordních časech. Společně s ekosystémem více než 55 000 technologických platforem představuje Veeam Hyper-Availability Platform komplexní řešení, které zákazníkům pomáhá s přechodem k inteligentní správě dat.

„Od založení společnosti v roce 2006 poskytuje Veeam řešení dostupnosti pro aplikace a data v prostředích s více cloudy a obsadil zde pozici nejvýznamnějšího dodavatele v celém odvětví,“ říká Peter McKay, jeden z výkonných ředitelů a prezident společnosti Veeam. „Nicméně, technologie jako IoT, AI a blockchain dozrávají a zákazníci, kteří se potýkají s vytěžováním obrovských datových objemů, potřebují řešení, která zvládnou mnohem více než jen zajištění dostupnosti dat. Věříme, že mimořádná dostupnost představuje v dnešním firemním světě zcela nové očekávání, co se týče dat. Veeam Hyper-Avalability Platform, kterou používá spousta největších světových firem jako Royal Caribbean, Mercedes-Benz, Telefonica a L’Oréal, je komplexním řešením, které zákazníkům pomáhá na cestě k inteligentní správě dat, takže mohou rychleji dodávat na trh inovativní digitální služby.“

Dostupnost byla tradičně spojována s kontinuitou podnikání, zálohováním a obnovou dat, aby firmy měly jistotu dostupnosti a provozu. S narůstajícími nároky na správu firemních dat mimořádná dostupnost vyžaduje, aby se data vyvíjela od těch základních řešení pro zálohování a obnovu, která mechanicky kopírují data v předepsaných intervalech, k mnohem vyšší úrovni inteligence, kdy se data učí ihned a vhodným způsobem reagovat na aktuální situaci napříč celou firemní datovou infrastrukturou. Ochrana a správa dat se musí proměnit z reaktivních zabezpečovacích pravidel na systém, jenž poskytuje proaktivní obchodní hodnotu.

„Vize inteligentní správy dat společnosti Veeam vychází z flexibilní sady integrovaných řešení typu plug-and-play,“ říká Danny Allan, viceprezident produktové strategie společnosti Veeam. „Veeam Hyper-Availability Platform zajišťuje integraci, viditelnost, orchestraci, inteligenci a automatizaci a rozvíjí správu dat od chování založeného na pravidlech k činnosti vycházející z chování a od ruční správy k inteligentní automatizaci. Díky tomu je možné přidělovat a spravovat masivní, konstantní toky dat napříč vysoce distribuovanými multicloudovými infrastrukturami bezpečným, automatizovaným způsobem, se schopností samostatného učení a optimální orchestrací. Firmy, které používají Veeam Hype-Availability Platform, reagují rychleji na jakékoli firemní potřeby, docilují mnohonásobného zlepšení efektivity při správě dat a jsou mnohem pružnější v poskytování nových digitálních služeb a zkušeností zlepšujících život a práci lidí.“

5 fází inteligentní správy dat 

Cesta k inteligentní správě dat a mimořádně dostupné firmě zahrnuje pět kroků:

-        Krok 1, zálohování: Zálohování veškerých úkolů a zajištění jejich neustálé dostupnosti v případě výpadků, útoků, ztrát či krádeží.

-        Krok 2, agregace: Zajištění ochrany a dostupnosti dat napříč prostředími s více cloudy, podpora digitálních služeb a zajištění agregovaného pohledu na úroveň služeb.

-        Krok 3, viditelnost: Zlepšení správy dat napříč prostředími s více cloudy s jasnou, jednotnou viditelností a kontrolou využití, problémů s výkonem a provozu; správa dat se začíná přesouvat od reaktivní k proaktivní, což zabraňuje jakékoli ztrátě dat díky pokročilému sledování, optimalizaci zdrojů, plánování kapacit a vestavěné inteligenci.

-        Krok 4, orchestrace: Bezproblémový přesun dat do nejlepšího umístění v rámci prostředí s více cloudy, což zajistí kontinuitu podnikání, soulad s předpisy, zabezpečení a optimální využití zdrojů pro firemní provoz. K tomu je potřeba orchestrační nástroj, jenž umožní firmám snadno a bez narušení provozu zrealizovat, otestovat a zdokumentovat plány pro obnovu po havárii (DR) s vysokým stupněm automatizace.

-        Krok 5, automatizace: Data se začínají spravovat sama – učí se sama zálohovat, přesunovat do nejlepších umístění na základě potřeb podniku, sama se zabezpečovat během nestandardních aktivit a okamžitě se obnovovat. Tato fáze přináší novou úroveň automatizace správy firemních dat prostřednictvím kombinace analýzy dat, rozeznávání struktur a strojového učení. 

„Jak firmy procházejí digitální transformací, bude se tržní diferenciace stále více snažit zužitkovat aplikace a data od okrajů až po samotné jádro cloudu,“ říká Matt Eastwood, Senior Vice PresidentIDC. „S pomocí vize mimořádně dostupné firmy podporuje společnost Veeam pochopení skutečné hodnoty, kterou multicloudová prostředí představují, a dodává nástroje a technologie, které zákazníkům pomáhají dosáhnout svého plného digitálního potenciálu."

Další informace o vizi společnosti Veeam pro mimořádně dostupný podnik a o strategii pro inteligentní správu dat naleznete na stránkách www.veeam.com.

 

Související