Další smlouvy s českými podnikateli na provoz svých restaurací brzy uzavře jeden z nejpropracovanějších franšízových řetězců světa − americký McDonald's. Naplňuje se tak dlouhodobý záměr společnosti předat co největší počet restaurací v Česku do rukou franšízantů. Je pravidlem, že stávající franšízanti počet svých restaurací rozšiřují, ale společnost se nebrání ani spolupráci s nováčky. Úspěšnému a stabilnímu byznysu předchází asi roční výcvik a tvrdá pravidla.

V současnosti vlastní licenci na provoz restaurací této světově známé značky dvacet českých podnikatelů. K nim přibudou v blízké budoucnosti další. Síť restaurací je otevřena novým partnerům, se kterými chce buď otevřít nové pobočky, nebo předat své stávající.

"Franšízanti jsou vhodnými provozovateli našich restaurací, jejich výhodou je především každodenní zapojení do chodu restaurace a znalosti regionu, ve kterém restauraci provozují. Jde o oboustranně výhodné partnerství. Odměnou za dobré vedení franšízy je jim jistota stabilního byznysu," říká Radim Foltýn, který má na starosti rozvoj franšíz McDonald's v Česku.

Mezinárodní gigant s českou stopou

Syn českého emigranta, Raymond Albert Kroc, při svých obchodních cestách objevil v roce 1953 restauraci se zajímavým konceptem, kde byl promyšlený systém, jak kvalitně a rychle občerstvit co nejvíce lidí. Restauraci vlastnili bratři Dick a Mac McDonaldovi.

O rok později Kroc otevírá svou první restauraci s konceptem bratří McDonaldů, v roce 1962 kupuje firmu McDonald's za 2,7 milionu dolarů. Ve stejném roce je již pod vedením Raye Kroce 500 funkčních restaurací s miliardou prodaných hamburgerů.

V 60. a 70. letech značka McDonald's proráží do Kanady, Japonska, Austrálie, Německa i Velké Británie.

V 90. letech expanduje také do střední a východní Evropy. V březnu 1992 byla otevřena první restaurace McDonald's ve Vodičkově ulici v Praze. O rok později byla otevřena první "mimopražská" restaurace v Ostravě.

Podnikání pod silnou značkou jako rodinný byznys

McDonald's je pravděpodobně jednou ze značek s nejpropracovanějším systémem franšíz na světě. Na pohled tvrdých pravidel pro vstup do jejího byznysu se nezalekly v Česku ani ženy. Z dvaceti současných franšízantů je jich sedm. A hned dvě z nich provozují největší počet poboček. S devíti restauracemi je to Ivana Malivojevičová z Prahy a s osmi brněnská podnikatelka Renata Roubínková Baierová. Z celkového počtu 96 restaurací po celém Česku je pak 87 vedeno franšízanty.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Franšízanti restaurací McDonald's musí projít roční přípravou, splnit řadu pravidel a mít minimálně deset milionů korun.
  • I přesto letos světově známý řetězec otevře v Česku další pobočky.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.