Společnosti Luxury Brand Management (LBM), jež v Česku provozuje 12 prodejen s luxusní módou a hodinkami, se loni podařilo snížit ztrátu na 37,5 milionu korun z předloňských 106,3 milionu. Celkové tržby meziročně nepatrně klesly na 594,5 milionu korun. To ale firma vysvětluje tím, že "zeštíhlela" o osm butiků.

"Tržby stávajících butiků meziročně vzrostly o 20 procent a to je pro nás obrovský úspěch," řekla Zuzana Řezníčková, generální ředitelka společnosti LBM. "V kombinaci s přísnou disciplínou v oblasti nákladů neustále snižujeme provozní ztrátu, a to jak z pohledu provozního, tak i celkového výsledku hospodaření," popsala Řezníčková. Všechny značky mají podle ní kladný ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů).

V Evropě experti očekávají růst tržeb s luxusním zbožím v průměru jen o pět procent. Podle Řezníčkové tak není reálné, aby se firma již letos vymanila ze ztráty.

25 značek

luxusní módy a hodinek nabízí 12 pražských butiků společnosti Luxury Brand Management. Patří mezi ně Breitling, Bottega Veneta, Balenciaga, Diesel, Dior, Ermenegildo Zegna či Saint Laurent.

Společnost LBM provozuje butiky v pražské Pařížské ulici, jež je považována za nejprestižnější nákupní třídu v tuzemsku. Větší část zákazníků butiků tvoří zahraniční turisté, především z Ruska a asijských zemí. Mezi Čechy jsou to jednak lidé středního věku a také úspěšní mileniálové.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 40 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru