Společnosti Luxury Brand Management (LBM), jež v Česku provozuje 12 prodejen s luxusní módou a hodinkami, se loni podařilo snížit ztrátu na 37,5 milionu korun z předloňských 106,3 milionu. Celkové tržby meziročně nepatrně klesly na 594,5 milionu korun. To ale firma vysvětluje tím, že "zeštíhlela" o osm butiků.

"Tržby stávajících butiků meziročně vzrostly o 20 procent a to je pro nás obrovský úspěch," řekla Zuzana Řezníčková, generální ředitelka společnosti LBM. "V kombinaci s přísnou disciplínou v oblasti nákladů neustále snižujeme provozní ztrátu, a to jak z pohledu provozního, tak i celkového výsledku hospodaření," popsala Řezníčková. Všechny značky mají podle ní kladný ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů).

V Evropě experti očekávají růst tržeb s luxusním zbožím v průměru jen o pět procent. Podle Řezníčkové tak není reálné, aby se firma již letos vymanila ze ztráty.

25 značek

luxusní módy a hodinek nabízí 12 pražských butiků společnosti Luxury Brand Management. Patří mezi ně Breitling, Bottega Veneta, Balenciaga, Diesel, Dior, Ermenegildo Zegna či Saint Laurent.

Společnost LBM provozuje butiky v pražské Pařížské ulici, jež je považována za nejprestižnější nákupní třídu v tuzemsku. Větší část zákazníků butiků tvoří zahraniční turisté, především z Ruska a asijských zemí. Mezi Čechy jsou to jednak lidé středního věku a také úspěšní mileniálové.

Zatím jste si přečetli 60 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru