Společnosti Luxury Brand Management (LBM), jež v Česku provozuje 12 prodejen s luxusní módou a hodinkami, se loni podařilo snížit ztrátu na 37,5 milionu korun z předloňských 106,3 milionu. Celkové tržby meziročně nepatrně klesly na 594,5 milionu korun. To ale firma vysvětluje tím, že "zeštíhlela" o osm butiků.
"Tržby stávajících butiků meziročně vzrostly o 20 procent a to je pro nás obrovský úspěch," řekla Zuzana Řezníčková, generální ředitelka společnosti LBM. "V kombinaci s přísnou disciplínou v oblasti nákladů neustále snižujeme provozní ztrátu, a to jak z pohledu provozního, tak i celkového výsledku hospodaření," popsala Řezníčková. Všechny značky mají podle ní kladný ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů).
V Evropě experti očekávají růst tržeb s luxusním zbožím v průměru jen o pět procent. Podle Řezníčkové tak není reálné, aby se firma již letos vymanila ze ztráty.
25 značek
luxusní módy a hodinek nabízí 12 pražských butiků společnosti Luxury Brand Management. Patří mezi ně Breitling, Bottega Veneta, Balenciaga, Diesel, Dior, Ermenegildo Zegna či Saint Laurent.
Společnost LBM provozuje butiky v pražské Pařížské ulici, jež je považována za nejprestižnější nákupní třídu v tuzemsku. Větší část zákazníků butiků tvoří zahraniční turisté, především z Ruska a asijských zemí. Mezi Čechy jsou to jednak lidé středního věku a také úspěšní mileniálové.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.