Web a mobilní aplikace jsou pro pojišťovny stále významnějšími nástroji pro komunikaci se zákazníkem, jsou i stále důležitějším prodejním kanálem. Pojišťovny dnes klienty lákají k uzavírání stále složitějších pojistek on-line a do chytrých telefonů se přesouvá i potřebná dokumentace. Někdy na základě moderních technologií vznikají i zcela nové služby.

Proměna toho, jak pojišťovny komunikují s klienty, respektive přesun z fyzického do virtuálního světa, se silně promítá do nominací soutěže Pojišťovací inovátor. Té se účastní celkem čtrnáct různých služeb, pojistných produktů a dalších vylepšení. Inovativní pojišťovací produkty, které přišly na trh nejpozději během let 2017 a 2018, nominují do soutěže samy pojišťovny. Veřejnost může hlasovat na stránkách nejbanka.cz. 

Příklad toho, jak se komunikace mění, ukazuje mobilní aplikace pojišťovny Allianz. Klienti mají v příslušném programu pro chytrý telefon přístup ke všem pojistným smlouvám včetně toho, zda u nich nečeká na zaplacení nějaká platba. Přes aplikaci je možné zaslat i fotografii tachometru při výročí autopojištění.

Haló, tady váš oftalmolog

V chytrých telefonech mohou vzniknout i úplně nové doplňkové služby k pojištění. Třeba Generali svým klientům umožňuje přes smartphone sledovat v reálném čase příjezd asistenčního vozidla. Klientovi tak odpadá starost o to, za jak dlouho pomoc dorazí, systém funguje také jako prevence před takzvanými lovci nehod − klient přesně ví, kdo a odkud k němu přijíždí. Pojišťovna Maxima zase přišla s pojištěním MaxDoctors, které je možné sjednat k rizikovému pojištění nebo jako samostatný produkt. To umožňuje konzultovat zdravotní problémy s lékařem prostřednictvím videohovoru nebo si takto nechat vysvětlit třeba lékařskou zprávu.

Související

Do virtuálního světa se stále častěji přesouvá nejen komunikace mezi klientem a institucí, ale i samotné sjednávaní pojistných produktů. "Typickým novým kanálem jsou chytré telefony, přes které lze sjednat například úrazové nebo životní pojištění během několika minut," popisuje Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor ze společnosti IBM. "Stačí si udělat pár selfie, zodpovědět několik otázek a udělit pojišťovně svolení k získání informací, které o nás naše mobilní telefony ukládají," popisuje Peyerl možnosti využití, které se už dnes projevují v zahraničí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.