Web a mobilní aplikace jsou pro pojišťovny stále významnějšími nástroji pro komunikaci se zákazníkem, jsou i stále důležitějším prodejním kanálem. Pojišťovny dnes klienty lákají k uzavírání stále složitějších pojistek on-line a do chytrých telefonů se přesouvá i potřebná dokumentace. Někdy na základě moderních technologií vznikají i zcela nové služby.

Proměna toho, jak pojišťovny komunikují s klienty, respektive přesun z fyzického do virtuálního světa, se silně promítá do nominací soutěže Pojišťovací inovátor. Té se účastní celkem čtrnáct různých služeb, pojistných produktů a dalších vylepšení. Inovativní pojišťovací produkty, které přišly na trh nejpozději během let 2017 a 2018, nominují do soutěže samy pojišťovny. Veřejnost může hlasovat na stránkách nejbanka.cz. 

Příklad toho, jak se komunikace mění, ukazuje mobilní aplikace pojišťovny Allianz. Klienti mají v příslušném programu pro chytrý telefon přístup ke všem pojistným smlouvám včetně toho, zda u nich nečeká na zaplacení nějaká platba. Přes aplikaci je možné zaslat i fotografii tachometru při výročí autopojištění.

Haló, tady váš oftalmolog

V chytrých telefonech mohou vzniknout i úplně nové doplňkové služby k pojištění. Třeba Generali svým klientům umožňuje přes smartphone sledovat v reálném čase příjezd asistenčního vozidla. Klientovi tak odpadá starost o to, za jak dlouho pomoc dorazí, systém funguje také jako prevence před takzvanými lovci nehod − klient přesně ví, kdo a odkud k němu přijíždí. Pojišťovna Maxima zase přišla s pojištěním MaxDoctors, které je možné sjednat k rizikovému pojištění nebo jako samostatný produkt. To umožňuje konzultovat zdravotní problémy s lékařem prostřednictvím videohovoru nebo si takto nechat vysvětlit třeba lékařskou zprávu.

Související

Do virtuálního světa se stále častěji přesouvá nejen komunikace mezi klientem a institucí, ale i samotné sjednávaní pojistných produktů. "Typickým novým kanálem jsou chytré telefony, přes které lze sjednat například úrazové nebo životní pojištění během několika minut," popisuje Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor ze společnosti IBM. "Stačí si udělat pár selfie, zodpovědět několik otázek a udělit pojišťovně svolení k získání informací, které o nás naše mobilní telefony ukládají," popisuje Peyerl možnosti využití, které se už dnes projevují v zahraničí.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.