Najít na léto zajímavou stáž či brigádu je letos pro mladé lidi jednoduché. Kvůli rekordně nízké nezaměstnanosti firmy vymýšlejí způsoby, jak nalákat ty schopné a pracovité právě k nim. Své o tom ví například firma Slevomat. Letos už podruhé oslovili adolescenty z dětských domovů, ale ani mezi mladými ze složitého sociálního prostředí neměli tak velkou odezvu, jak by potřebovali.

"Loni jsme práci v létě nabídli třem dospívajícím ve věku 16 až 18 let, letos čtyřem. Vzali bychom jich i víc, ale ti ostatní už program či brigádu na prázdniny měli. Marie (ředitelka Slevomatu, pozn. redakce) řekla, že jich můžeme vzít klidně i deset," říká Tomáš Holý, mluvčí firmy. Ve společnosti nabízejí mladým lidem, kteří jsou prakticky bez zkušeností, práci v zákaznickém servisu či administrativě. "Najít brigádníky není lehké, je jich opravdu nedostatek," doplňuje Holý.

Společnost Slevomat není jedinou firmou v Česku, která v létě sezonní pracovní sílu nabírá. Podle průzkumu agentury Grafton Recruitment firmy začaly nabízet brigádnické pozice už koncem dubna, a to nejčastěji ve výrobě, obchodech nebo logistických a zákaznických centrech. Zájem ze strany lidí ale není velký, přitom i mzdy u brigád se v průměru zvyšují, meziročně až o deset procent, uvádí Grafton Recruitment. Podle analýz Graftonu se ohodnocení například v Praze blíží 150 korunám na hodinu, mzdy se různí podle regionů.

O mladé je zájem

Mnohé firmy chtějí i prostřednictvím letních stáží přilákat talentované studenty. Například skupina ČEZ ve snaze získat nové lidi letos spustila tříměsíční stáž ČEZ Experience, během které se studenti zapojí do různých pracovních týmů, nejen na léto. "Jsem na útvaru vzdělávání a zabývám se interními kurzy, servisem okolo nich, tvořím prezenční listiny, dělám různé analýzy naplněnosti a pozoruji ostatní při práci. Snažím se pochytit, co je náplní práce lidí na daném oddělení," popisuje studentka andragogiky a personálního řízení na Karlově univerzitě Hana Kurcová, která v rámci programu ČEZ Experience získala stáž v HR oddělení.

Speciální letní brigádnický program připravila také firma Deloitte. "Máme nový inovační program, určený hlavně pro mladé stážisty − středoškoláky a vysokoškoláky. Pomáhají start-upům, vytváří nabídky pro klienty, točí videa, připravují školení o technologiích budoucnosti nebo vedou školení pro manažery," říká Senta Čermáková, šéfka inovací Deloittu.

Ve firmě nově zavedli také tříměsíční program Snowball pro absolventy. Ten připravuje během léta mladé na práci auditora. Náplň poskládali ze zkušeností lidí, kteří v Deloittu jako auditoři začínali. "Zahrnuli jsme vše, co nový auditor musí umět, ať už se jedná o sociální dovednosti nebo odborné znalosti z oblasti financí," říká Pavel Kodýtek, ředitel oddělení auditu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Firmy se v létě předhánějí v tom, jak nalákat mladé lidi právě k nim.
  • Ve Slevomatu oslovili dospívající v dětských domovech, v Dáme jídlo brigádníkům nabízejí jako benefit skútr.
  • Skupina ČEZ organizuje Letní univerzitu.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.