Nikdy dřív necítil jeden z největších tuzemských prodejců knih takovou šanci rozšířit svůj byznys jako nyní. Knihkupectví Dobrovský chce otevírat pobočky v menších městech, plánuje posilovat e-shop a rozšiřuje svou nabídku. Vedle knížek prodává stále více deskových her, dárkových předmětů nebo papírenského zboží. Do dvou let plánuje navýšit obrat z loňských přibližně 760 milionů korun na miliardu.

"Vidíme možnost republiku obsadit tak, jako jsme nemohli dřív, chceme využít současných možností na trhu," říká obchodní ředitel společnosti Knihy Dobrovský Štěpán Havránek. Český knižní trh poslední dva roky roste. Podle zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů lidé v Česku utratili loni za knihy 7,8 miliardy korun, což je o 300 milionů korun víc než předloni.

Bobtnající knižní trh je šancí pro obchodníky prodat v knihkupectví další zboží − třeba dárkové předměty, diáře nebo provozovat papírnictví. "Na západě víc funguje propojení knihkupectví s dalším prodejem, u nás je tedy stále prostor dostat do obchodu další věci," nastiňuje Havránek.

765 mil. Kč

utržila společnost Knihy Dobrovský minulý rok. Firma plánuje do dvou let tržby kolem jedné miliardy korun. Pomoct jí k tomu má otevírání nových poboček, e-shop nebo rozšíření nabídky v prodejnách o papírnictví či hry.

29 prodejen

má společnost Knihy Dobrovský v Česku. Většina z nich je v obchodních centrech. Společnost do budoucna plánuje otevírat nové prodejny i v menších městech, třeba těch s okolo 30 tisíci obyvateli.

12 procent

z tržeb společnosti dnes pochází z e-shopu. V následujících pěti letech se má podle plánů firmy obrat e-shopu až ztrojnásobit.

Českou rodinnou firmu Dobrovský na začátku 90. let založili Pavel Dobrovský společně se synem Petrem. Ten následně rozjel značku Knihy Dobrovský. Přestože je podle počtu prodejen firma čtyřkou na trhu, podle obratu se přetahuje o prvenství s Neoluxorem. Dalšími konkurenty jsou knihkupecké řetězce jako Kanzelsberger, Levné knihy či Kosmas.

K růstu firmě pomohlo víc než deset let staré rozhodnutí Petra Dobrovského otevírat pobočky v nákupních galeriích. Dnes má podnik celkově 29 prodejen, většina z nich je právě tam. Podle obchodního šéfa Havránka spojení nákupních center a knihkupectví funguje dobře. "Je to trend, ve kterém pokračujeme. Víme, že když tam jsou určité značky módního oblečení za dostupné ceny, tak zákazníci přijdou k nám," uvádí. Například obrat prodejny v obchodním centru Arkády na Pankráci, která patří k těm největším, se ročně pohybuje okolo 100 milionů korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Ve kterých městech zvažuje knihkupectví Dobrovský o zřízení pobočky.
  • Jaký je potenciál online prodeje knih.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.