Před revolucí fungovalo v Česku hned několik velkých loděnic. Své lodě nabízely po celém světě, převážně ale ve východním bloku. Celé odvětví v minulých obdobích postihl vleklý úpadek, přežilo jen pár stavitelů lodí. Kromě děčínské společnosti České loděnice je to firma Barkmet z Lovosic, patřící ukrajinskému podnikateli Olehu Pantelemoněnkovi.
Lovosická společnost po letech krize hlásí hned několik velkých zakázek. Už koncem měsíce by mohla na Labe spustit první obří loď; naposled nějaké plavidlo postavila před pěti lety. Nový tanker poputuje ke svým holandským majitelům. Má rozvážet produkty britsko-nizozemské ropné společnosti Shell.
"Tanker bude fungovat jako takzvaný zásobovač. Když přijede obří zaoceánská loď, pomocí těchto plavidel rozvážíte produkty dál," ukazuje Pantelemoněnko na trup tankeru, který je dlouhý 110 metrů, váží 905 tun a v nádržích se sedmi vanami uveze náklad o hmotnosti až 2500 tun.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru