Před revolucí fungovalo v Česku hned několik velkých loděnic. Své lodě nabízely po celém světě, převážně ale ve východním bloku. Celé odvětví v minulých obdobích postihl vleklý úpadek, přežilo jen pár stavitelů lodí. Kromě děčínské společnosti České loděnice je to firma Barkmet z Lovosic, patřící ukrajinskému podnikateli Olehu Pantelemoněnkovi.

Lovosická společnost po letech krize hlásí hned několik velkých zakázek. Už koncem měsíce by mohla na Labe spustit první obří loď; naposled nějaké plavidlo postavila před pěti lety. Nový tanker poputuje ke svým holandským majitelům. Má rozvážet produkty britsko-nizozemské ropné společnosti Shell.

"Tanker bude fungovat jako takzvaný zásobovač. Když přijede obří zaoceánská loď, pomocí těchto plavidel rozvážíte produkty dál," ukazuje Pantelemoněnko na trup tankeru, který je dlouhý 110 metrů, váží 905 tun a v nádržích se sedmi vanami uveze náklad o hmotnosti až 2500 tun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Loděnice Barkmet byla pět let za sebou ve ztrátě. Nyní ale získala hned několik velkých kontraktů.
  • První tanker by mohl být spuštěn na Labe už koncem června.
  • Společnost má vedle téměř hotové lodi dva kontrakty podepsané, další dva rozjednané.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.