Nechce být spojován s politickými kampaněmi, přitom se může pochlubit zřejmě nejúspěšnějším projektem v politickém marketingu za poslední desetiletí. Bývalý šéf reklamní agentury Mark BBDO Petr Topinka namíchal komunikační koktejl, který výraznou měrou pomohl k úspěchu hnutí ANO.

Právě v Topinkově hlavě se před lety zrodilo heslo "ANO, bude líp". Prý ho inspiroval film o protestním hnutí proti chilskému diktátorovi Augustu Pinochetovi.

V diskusi s kamarádem z reklamní branže Robertem Peňažkou se při odchodu z kina shodli, že kampaň musí být za každou cenu pozitivní.

Ke spolupráci s Babišem se Topinka dostal po svém odchodu z reklamní agentury. Nápad na politický projekt mu přišel šílený, ale přesvědčilo ho Babišovo odhodlání. Původně měl pomoci s imagí značky ANO, ale s vyhlášením předčasných voleb na říjen 2013 dostaly události mnohem rychlejší spád. Topinka stál před nelehkým úkolem. Preference hnutí se ještě pár měsíců před volbami pohybovaly kolem dvou procent.

Spolu s Topinkou, jenž vedl kampaň a zastřešoval komunikaci ANO, do týmu patřila i Anna Shavit (tehdy Matušková), která předtím pomáhala Karlu Schwarzenbergovi v prezidentské kampani a u Babiše dostala na starost trénink vystupování v médiích, nebo Marek Prchal, jenž dodnes
pečuje o on-line komunikaci ANO.

Při výběru strategie byly podle Topinky velmi důležité analýzy amerického experta českého původu Alexandra Brauna.

Topinkův tým nechtěl dělat klasickou politickou kampaň, vycházel ze zkušeností reklamních zakázek pro byznys. Na rozdíl od komerční sféry měl méně času na plánování, na druhou stranu si prý ušetřil spoustu toho času, který by jinak trávil na dlouhých poradách. Vše se řešilo přímo s Babišem.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.