Zavedením povinného posledního ročníku mateřské školy zákonodárci mířili především na děti z rodin ze sociálně odlišného prostředí (majetkově, kulturně, národnostně), které se zapojením do běžného českého kolektivu měly socializovat a zařadit. Zpráva České školní inspekce ukázala, že se to tak úplně nepovedlo. Do veřejných školek chodí ty děti, které by tam chodily stejně. A ty, které by tam chodit měly, tam dál nechodí.

Největší podíl "hříšníků" je v Karlovarském a Ústeckém kraji a také paradoxně v Praze. Jenže zatímco v Praze se hromadnému vzdělávání vyhýbají děti v soukromých školkách či dětských skupinách, na severozápadě Čech rodiče nemají na to, aby dětem zaplatili cestu do školky, obědy či výlety. Nebo si prostě jen myslí, že čím později se dítě setká s realitou, kdy mu spolužák vmete do tváře, že je "socka", tím lépe.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Co by měl stát udělat, aby se to změnilo?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se