Důvodů, proč drtivá většina vozidel jezdí po českých silnicích bez havarijního pojištění, je celá řada. Mezi ty hlavní patří snaha ušetřit, podpořená vírou ve vlastní řidičské schopnosti ("já přece umím jezdit, nebourám, a když někdo nabourá do mne, kryje to povinné ručení") a štěstí. Dalším podstatným důvodem je stáří, a tedy i nízká cena vozidla. U nového vozu se havarijní pojištění bezpochyby vyplatí, vždyť oproti pořizovací ceně vozu je měsíční platba zanedbatelná a jistota krytí naopak značná. V případě vozidel pořizovaných na leasing nebo formou účelových úvěrů je pak havarijní pojištění prakticky povinné a nevyhnutelné. S růstem stáří vozidel však tohoto druhu pojištění ubývá. Průměrná cena celoročního havarijního pojištění totiž dosahuje částky 8200 Kč a to už je u vozidla s cenou v řádech desítek tisíc suma nezanedbatelná, zvláště když pojišťovny při odškodnění krátí pojistné plnění úměrně stáří a do maximální výše ceny vozu. Z těchto důvodů řada řidičů vlastnících vozidla dlouhodobě po čase havarijní pojištění ruší a ti, kteří si vozy kupují již značně ojeté, je nesjednávají téměř vůbec. Česká republika je poměrně malá, síť hotelů, ubytoven, servisů a čerpacích stanic (a kamarádů) dostatečně hustá, v případě problémů na cestách si tak lze obvykle nějak poradit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se