Na podnikání se Radim Jančura vrhnul už jako vysokoškolák v 21 letech. Chtěl se osamostatnit od rodičů a zalíbit se spolužačkám. V roce 1993, kdy chodil na Vysoké učení technické v Brně, začal zejména studentkám zprostředkovávat au-pair pobyty v zahraničí.

Už o tři roky později si založil společnost Student Agency, která kromě pracovních pobytů nabízela i ty studijní. Jančura svůj původní byznys dál výrazně rozšiřoval, když se pustil také do autobusové dopravy. Nejdřív na zahraničních linkách, hlavně do Londýna.

Do širšího povědomí se jeho firma dostala i díky dlouholeté spolupráci s pořadem Neváhej a toč, který Česká televize v 90. letech natáčela ve svém brněnském studiu. Jančura tehdy vítězům z řad amatérských videokameramanů předával ceny v podobě studijních zájezdů do ciziny.

V roce 2000 pak začal také nabízet letenky do celého světa. Čtyři roky poté nakoupil vlastní autobusy, nabarvil je nažluto a začal jimi vozit cestující i po českých silnicích.

V české autobusové dopravě výrazně změnil komfort cestování. Lidem, kteří byli do té doby zvyklí cestovat starými autobusy s minimem pohodlí, najednou stevardky nabízely kávu nebo časopisy. Později Jančura přidal ještě modernější autobusy, kde cestující mohou sledovat filmy na obrazovce zabudované v opěradle sedadla před sebou nebo se díky bezplatné wi-fi připojit na internet.

Autobusy pod značkou Student Agency proto získávaly stále více zákazníků. Narůstal také počet českých i zahraničních měst, kam Jančurovy spoje jezdily. Řadu linek obsadil podnikatel i díky tomu, že kromě lepších služeb nabídl rovněž levnější jízdenky než konkurenční dopravci.

Úspěch na silnicích Jančuru povzbudil a rozhodl se zkusit štěstí také na železnici, kde je dlouholetým hlavním hráčem státní dopravce České dráhy. Vlaky pod značkou RegioJet začaly před sedmi lety jezdit na trati Praha−Ostrava−Havířov. I zde šel podnikatel stejnou cestou, která se mu osvědčila u autobusů: lepší služby pro cestující a levnější jízdenky než konkurence. Postupně se RegioJet probojoval i na další tratě v Česku a na Slovensku.

Popularita mezi cestujícími přinesla Jančurovi ocenění Podnikatel roku 2005. Jeho žluté autobusy a vlaky se navíc opakovaně staly nejobdivovanější tuzemskou dopravní společností v rámci ankety Czech Top 100. V jejím celkovém pořadí bez ohledu na obor se pak Student Agency pravidelně umisťuje v první pětce.

Vedle autobusů a vlaků Jančura svůj byznys dál úspěšně rozšiřoval i o další služby, například o nabídku zájezdů a eurovíkendů. Jeho portál Dovolena.cz nabízí turistům kromě ubytování i půjčení auta nebo cestovní pojištění.

Narazil až ve chvíli, kdy se rozhodl vstoupit na trh taxislužeb. I zde chtěl konkurenci porazit nabídkou lepších služeb. V roce 2013 založil v Praze společnost Tick Tack, kterou vybavil luxusními bílými vozy Audi A6. Řidiče navíc zpočátku přímo zaměstnával. Na mzdách ho však jen za první rok stáli téměř 70 milio­nů korun, proto přešel na klasický model, kdy řidiči jezdí na živnostenský list. Letos v zimě ztrátovou taxislužbu prodal hlavnímu konkurentovi Taxi Praha.

Problémy se ale v poslední době objevují i v autobusovém byznysu. Jančurovi na českých silnicích loni přibyl velký konkurent v podobě německé společnosti Flixbus. Zelené autobusy se těm žlutým snaží přetáhnout cestující levnějšími jízdenkami. Na trase mezi Prahou a Brnem se dá u Flixbusu s časovým předstihem koupit lístek i za 29 korun, stejná cesta RegioJetem přitom stojí 169 korun. Brněnskému podnikateli se to nelíbí, a na konkurenta proto chystá žalobu.

Jančura je pověstný i tím, že svého podnikání občas využívá k nátlaku na politiky. Například předloni kritizoval změny v policii a vynucený konec šéfa protimafiánského útvaru Roberta Šlachty: na svých autobusech zveřejnil telefon na tehdejšího ministra vnitra Milana Chovance a označil ho za druhého Ivana Langera.