Značka Student Agency otevřela Radimu Jančurovi v 90. letech cestu do velkého byznysu a stala se jednou z nejznámějších porevolučních firem v Česku. Společnost, která je nyní jedním z největších prodejců letenek v zemi, však brněnský podnikatel po více než 20 letech od jejího založení prodává.

Že je prodej aktuální, potvrzuje dokument shrnující nabídku pro možné investory. HN do něj nahlédly: z materiálu lze na základě provozního zisku odhadnout rámcovou hodnotu transakce. Pohybovat by se měla okolo jedné miliardy korun.

Pokud se obchod podaří, Jančura si ze svého byznysu ponechá už jen osobní autobusovou a vlakovou dopravu, kterou na konci roku 2015 sjednotil pod názvem RegioJet. Zkraje letoška už prodal ztrátovou taxislužbu Tick Tack.

1 mld. Kč

Zhruba za tolik by se mohla podle odhadů prodat Student Agency.

460 mil. Kč

činily v přepočtu tržby prodejce letenek Student Agency v loňském roce.

S dotazem na prodej společnosti se HN obrátily přímo na Jančuru, který je však odkázal na mluvčího firmy. Ten záměr zbavit se podniku nepotvrdil. "Prodej Student Agency nebo části jejích aktiv určitě není na pořadu dne. Jako úspěšná firma, která je jedničkou v řadě oborů, je samozřejmě dlouhodobě a opakovaně oslovována potenciálními zájemci, kteří projevují zájem. Soustředíme se ale dále na vlastní rozvoj byznysu a jeho jednotlivých částí," řekl včera HN mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

Ze zmíněného materiálu pro investory však vyplývá něco jiného. Podle něj chce skupina upustit od prodeje letenek a zájezdů a svou pozornost plně zaměřit na rozvoj vlakové a autobusové dopravy. K tomu Jančura hodlá využít právě peníze z prodeje firmy Student Agency.

Jančurovy autobusy a vlaky dnes přepraví ročně 16 milionů cestujících a podnikatel má hlavně s železnicí velké plány. Už příští rok vyprší státu desetiletá smlouva s Českými drahami na zajištění dálkové dotované dopravy a RegioJet se bude o tyto spoje ucházet. Následně se soukromým dopravcům otevře přístup i k dalším regionálním tratím.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Proč chce Radim Jančura prodat část svého úspěšného byznysu, na které v 90. letech vyrostl?
  • Proč je právě teď ideální čas k prodeji Student Agency?
  • A co všechno případný investor získá?
  • To vše se dočtete v placené části článku.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.