Oba jsou mladí, oblíbení a zamilovaní. Takže se z nich stane vítaný zdroj peněz. Řeč je o britském princi Harrym a jeho novomanželce, americké herečce Meghan Marklové, jejichž víkendová svatba nepochybně podpoří marketingový byznys. I britská královská rodina je pravidelně předmětem reklamních kalkulací, protože je široce oblíbená nejen v rodné zemi, ale i po celém světě. Windsorové jsou dobrá značka − jejich popularita s přehledem zastiňuje jiné evropské i světové monarchie, a navíc je trvalá. Čím výš jsou členové britské královské rodiny na společenském žebříčku i v pořadí následnictví trůnu, tím vyšší obchodní hodnotu mají.

Ne že by snad uzavírali přímé smlouvy na propagaci produktů, to nepřipadá v úvahu. Alžbětu II. nikdy neuvidíte v televizní reklamě, jak chválí minerálku. Pozice královny, princů i vévodkyň však láká mediální zájem a výrobce propagačních předmětů. Obchodní efekt je nepřímý, ale je zároveň tak velký, že ovlivňuje prakticky každý segment spotřebního zboží, který si vybavíte. Královskou rodinu najdete na sušenkách i suvenýrech, její popularita podporuje cestovní ruch i obrat módních značek nebo automobilek. Svůj kousek monarchie může mít doma každý, ať si koupí přívěšek na klíče, nebo pořídí svému dítěti stejný model lacláčů, ve kterých se ukázal princ George.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru