Mýto není takový problém, jaký se z něj dělá, prohlásil Dan Ťok, když v prosinci 2014 nastupoval do funkce ministra dopravy. Po třech a půl letech jeho politické kariéry je ale zřejmé, že je to možná ještě větší problém. Stále není jasné, kdo v roli provozovatele mýtného systému nahradí firmu Kapsch, která poplatky na dálnicích vybírá od roku 2007 a podle původní smlouvy měla své služby ukončit v roce 2016. Ťokovo ministerstvo kontrakt předloni prodloužilo až do roku 2019, nyní se ale znovu dostává do časové tísně.

Plány ministerstva zarazil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který včera oznámil, že právě probíhající soutěž na nového správce mýtného systému ruší. A to kvůli podezření, že účastníci soutěže nedostali shodnou zadávací dokumentaci, která byla ministerstvem dopravy distribuována na přepisovatelných flash discích. Tvrdá přestřelka dvou státních institucí znamená, že pod stůl padá nedávný verdikt ministerstva, kterým bylo za vítěze soutěže označeno konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a slovenského provozovatele mýta SkyToll. Za své služby v příštích deseti letech žádalo po státu 10,75 miliardy korun, nejméně ze čtyř uchazečů, mezi nimiž nechyběl ani Kapsch.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.